عصر خودرو

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

مذاکرات جدید بانکی تهران-رم

عصر بازار- وزیر اقتصاد با اشاره به مذاکرات بسیار خوب ایران و ایتالیا، اظهار امیدواری کرد در هفته آینده موافقتنامه‌های همکاری بانکی دو کشور به امضا برسد.

مذاکرات جدید بانکی تهران-رم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی به واشنگتن رفته است، با همتای ایتالیایی دیدار کرد. مسعود کرباسیان در دیدار وزیر دارایی ایتالیا با اشاره به 3 برابر شدن مبادلات دو کشور در شش ماه اول سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی تاکید کرد.

    کرباسیان با اشاره به مذاکرات بسیار خوب دو کشور در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان و بانک های ایتالیایی اظهار امیدواری کرد در هفته آینده این موافقتنامه ها به امضا برسد.

    وی همچنین با اشاره به اقدامات بسیار خوب کشورمان در حوزه شفاف سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه های موفق اقتصادی کشور در چند سال اخیر گفت: حفظ رشد 12 درصدی اقتصادی و متوسط 8 درصدی در برنامه های توسعه ای ایران به ایجاد تنوع در تامین منابع مالی و فناوری با تکیه بر توانمندی های داخلی نیاز دارد.

    وزیر اقتصاد همکاری با ایتالیا در حوزه های مختلف به ویژه صنایع فولاد و حمل و نقل را زمینه های خوبی برای افزایش مبادلات دانست.

    وزیر دارایی ایتالیا نیز آمادگی خود را برای گسترش مناسبات دوجانبه و همکاری در حوزه های مختلف اعلام و علاقه مندی شرکت های ایتالیایی را برای همکاری با طرف های ایرانی اعلام کرد.

    وی همکاری های مالی دو کشور را زمینه ساز همکاری های فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا دانست.

    برچسب ها