عصر خودرو

وزیر دارایی ایتالیا خبر داد

علاقمندی شرکت‌های ایتالیایی برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف

عصر بازار- وزیر دارایی ایتالیا ضمن تاکید بر عزم آن کشور در گسترش مناسبات با ایران آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه های مختلف اعلام و بر علاقمندی کمپانیهای ایتالیایی برای همکاری با طرفهای ایرانی تاکید نمود .

علاقمندی شرکت‌های ایتالیایی برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در اجلاس پائیزه وزرا در بانک جهانی و صندوق بین المللی دیروز عصر وارد واشنگتن شده بود با وزرای چند کشور دیدار و ملاقات نمود.

    کرباسیان در دیدار با وزیر دارایی ایتالیا ضمن اشاره به 3 برابر شدن حجم مبادلات بین دو کشور در 6 ماهه اول سال 2017 در مقایسه با سال قبل بر ضرورت  گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید نمود .

    بر اساس این گزارش، کرباسیان با اشاره به مذاکرات بسیار خوب بین دو کشور در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی انجام شده توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان از یکسو و بانکهای ایتالیایی از سوی دیگر اظهار امیدواری کرد که حسب توافقات انجام شده طی چند هفته آتی این موافقتنامه ها به امضای طرفین برسد.

    مطابق این گزارش، وی هم چنین با اشاره به اقدامات بسیار خوب کشورمان در حوزه شفاف سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه های موفق اقتصادی کشور در طی چند سال اخیر اظهار داشت : حفظ رشد 12 درصدی اقتصادی و متوسط 8 درصد طی برنامه های توسعه ای مان نیاز به ایجاد تنوع در تامین منابع مالی و تکنولوژی در کشور با تکیه بر توانمندیهای داخلی دارد .

    وی همکاری با ایتالیا در حوزه های مختلف بویژه صنایع فولاد ، حمل و نقل و نظائر آنرا زمینه های خوبی برای تقویت این همکاریها دانست .

    این گزارش حاکی است، وزیر دارایی ایتالیا نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر عزم آن کشور در گسترش مناسبات دوجانبه آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه های مختلف اعلام و بر علاقمندی کمپانیهای ایتالیایی برای همکاری با طرفهای ایرانی تاکید نمود .

    وی همکاریهای مالی بین دو کشور را زمینه ساز همکاریهای فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا دانست.

    سپس در این ملاقات طرفین حوزه های مختلف همکاری ها را مورد بررسی قراردادند.

    برچسب ها