عصر خودرو

علی صحرایی تأکید کرد:

حذف یا تغییر سفارش های صادره پس از پایان معاملات تخلف محسوب می شود

عصر بازار: به نظر می رسد این اقدام که پس از پایان معاملات صورت گرفته به این دلیل است که هر اتفاقی در جهت مثبت و یا منفی طی سه روز آتی که بازار بسته است، در مذاکرات روی دهد این گروه از سرمایه گذاران بتوانند در ابتدای صف های احتمالی روز شنبه باشند. حال آنکه چنین اقدامی نه تنها می تواند به بازار ظاهری گمراه کنند القا کند، بلکه در صورت حذف و یا اصلاح می تواند تخلف نیز محسوب شود.

حذف یا تغییر سفارش های صادره پس از پایان معاملات تخلف محسوب می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عاملات امروز در حالی پایان یافت که پس از پایان ساعات معاملاتی در برخی نمادها دستورهای خرید و فروش سهام بر مبنای قیمت های روز شنبه وارد سامانه معاملات شده و این احتمال وجود دارد که طی آن روز این دستورها پیش از شروع معاملات از سامانه حذف شود.
    در همین ارتباط علی صحرایی، ناظر بازار بورس اظهار داشت: در حال حاضر در صدد بررسی این دستور های خرید و فروش هستیم که حتی برخی کدهای معاملاتی به صورت همزمان دستور خرید و فروش یک سهم را صادر کرده اند که بالاخره بایستی در یکی از این دستورهای خرید یا فروش خود متعهد باشند.
    وی ادامه داد: چنانچه این اردرها طی معاملات روز شنبه چه در جهت حذف، کاهش قیمت و یا حجم سفارش و هر اقدامی از این قبیل که مدل آن با ظاهری قانونی برای فرار از قانون استفاده شود، تغییر یابد می تواند تخلف باشد. بطوری که بورس محتوی آن را در تصمیم گیری در نظر می گیرد، اما شکل آن مهم نیست، بلکه رجحان محتوی بر شکل مهم است.
    این مقام مسئول تأکید کرد: البته در حال حاضر نمی توان پیرامون این اقدام اظهار نظر دقیقی داشت؛ چراکه باید سایز و حجم این کار اعم از اینکه سهامدار خرد در این امر حضور داشته یا سهامداران عمده و اینکه حجم و ابعاد آن به چه میزان بوده، باید مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن از طریق پیغامی اعلام خواهد شد که اگر این دستورها طی روز شنبه حذف شود یا اینکه اقداماتی که بالاتر به آن اشاره شد، صورت گیرد، مشمول برخوردهای قانونی و انضباطی خواهد بود.
    صحرایی تأکید کرد: طبق مقررات هر اقدامی که گمراه کننده و بدون پشتوانه باشد یا ظاهری گمراه کننده را به سرمایه گذاران القا کند، تخلف محسوب شده و طبق مقررات انظباطی با متخلفان برخورد خواهد شد.

    برچسب ها