عصر خودرو

اوپک نباید توافق کاهش تولید نفت را کنار بگذارد

عصر بازار- رئیس یک شرکت معامله‌گر نفت اعلام کرد با توجه به افزایش عرضه نفت در سال ۲۰۱۸ میلادی، اوپک نمی‌تواند از توافق جهانی کاهش تولید نفت چشم بپوشد.

اوپک نباید توافق کاهش تولید نفت را کنار بگذارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، توربیورن ترنکویست، مدیرعامل شرکت معامله‌گر نفت گانور، گفت: بازار نفت در حال متوازن شدن است اما با توجه به افزایش عرضه نفت در جهان، اوپک نمی‌تواند کاهش تولید را کنار بگذارد.

    وی گفت: از دید ما سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نمی‌تواند برنامه افزایش تولید را کنار بگذارد، زیرا عرضه نفت بیشتری در راه است و این پرسش مطرح می‌شود که آیا تقاضا به اندازه کافی افزایش می‌یابد که بتواند این عرضه را جذب کند یا خیر.

    به گفته مدیر عامل گانور، با توجه به کاهش ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی و افت ذخایر شناور نفت خام، سال 2017 میلادی با سال 2016 تفاوت دارد.

    طبق پیش‌بینی گانور، تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک شامل آمریکا، برزیل، کانادا و قزاقستان در سال 2018 میلادی حدود یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    ترنکویست گفت: رشد تولید این چهار کشور در مجموع خیره‌کننده است و به احتمال زیاد حداقل برابر با رشد تقاضای نفت خواهد بود.

    وی همچنین پیش بینی کرد در صورت پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید نفت و رشد تقاضای نفت در حد یک میلیون و 500 هزار بشکه، قیمت نفت بالای 50 دلار برای هر بشکه باقی خواهد ماند.

    برچسب ها