عصر خودرو

مدیر شرکت بازرگانی دولتی خبر داد:

۳۱ هزارتن گندم دوروم برای نخستین بار به ایتالیا صادر شد

عصر بازار- مدیر شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای نخستین بار در کشور ۳۱ هزار تن گندم دوروم با کیفیت، روز گذشته به کشور ایتالیا که مهد پاستای جهان است صادر شد.

۳۱ هزارتن گندم دوروم برای نخستین بار به ایتالیا صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایبنا، یزدان سیف،  با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال 120 هزارتن آرد، از ایران به کشورهای منطقه و اروپا صادر شده است، افزود: سال گذشته در مجموع میزان آرد صادراتی از کشور 27 هزار تن بوده است.

    مدیر شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس گزارش های موجود در شش ماه اول امسال میزان صادرات آرد، مشتقات آرد و گندم شامل انواع شیرینی و نان به میزان 400 هزار تن صادر شده است که از این میزان 65 هزار تن گندم بوده است.

    سیف با بیان اینکه برای صادرات یک میلیون تن گندم مازاد به کشورهای منطقه و اروپا برنامه ریزی شده است، افزود: در صورت افزایش میزان صادرات گندم مازاد شاهد رونق کارخانجات آردسازی در کشور خواهیم بود و می توانیم از تمام ظرفیت آرد سازی موجود در کارخانجات استفاده کنیم.

    وی افزود: هم اکنون 22 میلیون تن آراد در کارخانجات کشور تولید می شود.

    مدیرشرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از اجرای پروتکل سه جانبه ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه افزایش صادرات گندم خبرداد و گفت: با همکاری سه جانبه امکان صادرات گندم به ویژه گندم دوروم سالانه به 700 هزار تن خواهد رسید.

    سیف ابراز امیدواری کرد: در شش ماه دوم امسال با اجرای پروتکل سه جانبه صادرات شتاب بیشتری بگیرد و بتوانیم به میزان 300 هزار تن گندم دوروم صادر کنیم.

    وی میزان خرید تضمینی گندم را تا روزگذشته 8 میلیون 870 هزار تن اعلام کرد و گفت: کل ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان 116 هزار میلیارد ریال است که با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه و شرکت بازرگانی ایران تاکنون 85 هزار و 300 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

    وی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص پرداخت مابقی مطالبات گندم کاران گفت: 3 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران باقی مانده است که براساس برنامه ریزی های انجام شده حداکثر تا دو ماه آیند پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی همچنین درباره زمان اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم گفت: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در شورای اقتصاد ارائه و بررسی شده است و نرخ خرید تضمینی گندم تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

    برچسب ها