عصر خودرو

سه‌شنبه ۱۲ آبان؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۴.۰۸.۱۲ در بازار برق بورس انرژی ۱ مگاوات برق به ارزش ۹ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) نسبت به روز معاملاتی گذشته تغییری را نشان نمی دهد.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند قیمت به رقم 405,000 ریال رسیده است البته نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که حجم معاملات در این روزها، حداقل حجم ممکن بوده که از اعتبار آن می‌کاهد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، همچنان تمایل به افزایش قیمت در نیروگاهها وجود دارد هرچند عملاً در بازار معامله ای انجام نمی شود و خریداران تمایلی به خرید در قیمت های موجود از خود نشان نمی دهند اما نیروگاهها تغییری در قیمت دهی خود ایجاد نکرده و بازار کم روقی را در روزهای اخیر پشت سر گذاشته ایم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940822 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940822 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و در انتهای دوره در محدوده حدودا 375,000 ریالی به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده و پس از کاهش به قیمت 351,000 ریال در این محدوده به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 2,161 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 25.07.1394 با 763 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930822 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها