عصر خودرو

با اشاره به کسری تولید در ۲۰۱۸؛

اوپک دوباره پیش‌بینی تقاضا برای نفت را بالا برد

عصر بازار- اوپک پیش‌بینی تقاضا برای نفت خام خود در سال ۲۰۱۸ را دوباره افزایش داد و اعلام کرد که توافق کاهش تولید این سازمان به کمک سایر تولیدکنندگان باعث شده است بازار از حالت اشباع خارج شود.

اوپک دوباره پیش‌بینی تقاضا برای نفت را بالا برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اوپک پیش‌بینی تقاضا برای نفت خام خود در سال 2018 را دوباره افزایش داد و اعلام کرد که توافق کاهش تولید این سازمان به کمک سایر تولیدکنندگان باعث شده است بازار از حالت اشباع خارج شود و اشاره کرد بازار در سال آینده محدودتر خواد بود که این ممکن است منجر به کسری عرضه در سال 2018 شود.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد بازار در زمستان با کاهش ذخایر سوخت و تقطیرات نفتی و پیش‌بینی آب‌وهوایی سردتر، تقویت خواهد شد و تقاضا برای تقطیرات نفتی برای گرمایش بالاتر خواهد رفت.

    اوپک اعلام کرد که در سال آینده جهان روزانه به 33.06 میلیون بشکه از نفت خام این سازمان نیاز خواهد داشت که این نسبت به پیش‌بینی قبلی 230 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

    این گزارش حاکی از این است در بین مقامات اوپک اعتماد به نفس بیشتری نسبت به این که توافق کاهش تولید آنها تاثیرگذار بوده است، درحال شکل‌گیری است. با این حال اوپک هنوز روی افزایش قیمت‌ها حساب باز نمی‌کند و اعلام کرد که انتظار دارد سال آینده قیمت‌ها بین 50 تا 55 دلار باقی بماند. این درحالی است که امروز قیمت نفت اوپک بالاتر از این میزان و نزدیک به 57 دلار معامله می‌شود.

    اوپک اعلام کرد: با حرکت بازار به سمت فصل زمستان، ذخایر تقطیرات نفتی به شکل قابل توجهی محدود است که این نشان‌دهنده تغییر در میزان عرضه‌است که در 2 سال گذشته بیش از نیاز بازار بوده است.

    این بیانیه ادامه داد: اوپک و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در کمتر کردن میزان ذخایر نفتی بازار موفق بوده‌اند.

    برچسب ها