عصر خودرو

تولید نفت اوپک افزایش یافت

عصر بازار- اوپک در گزارش ماه اکتبر خود اعلام کرد، تولید نفت این سازمان در سه ماه سوم ۲۰۱۷ به ۳۲.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که نسبت به سه ماه دوم ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش

تولید نفت اوپک افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش مذکور، عرضه نفت غیراوپک در سه ماه سوم امسال در مقایسه با سه ماه دوم تغییر نکرده و در سطح 57.3 میلیون بشکه در روز ثابت مانده است.
    بنا به اعلام اوپک، تقاضای کل انرژی جهان در سه ماه سوم با 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش نسبت به سه ماه پیش از آن به 97.5 میلیون بشکه در روز و عرضه کل انرژی جهان با 1.1 میلیون بشکه در روز افزایش به 96.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.
    بنابراین بازار انرژی جهان که مدت ها با مازاد عرضه روبرو بود، در سه ماه سوم برای دومین دوره سه ماه متوالی با مازاد تقاضا روبرو بوده و تقاضای نفت 1.1 میلیون بشکه در روز بیش از عرضه آن بوده است.
    نفت ایران
    بنا به اعلام اوپک، تولید نفت سنگین ایران در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) سه میلیون و 845 هزار بشکه در روز بود که در مقایسه با ماه اوت (مرداد-شهریور) تغییری ندارد.
    قیمت نفت کشورمان در ماه سپتامبر به 52 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید که نسبت به ماه اوت 7.3 درصد افزایش دارد.
    اوپک متوسط قیمت نفت کشورمان در سال 2017 را 49 دلار و 60 سنت در هر بشکه پیش بینی کرد که نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش دارد.
    پیش بینی قیمت های نفت
    بنا به پیش بینی اوپک، میانگین قیمت نفت این سازمان در سال 2017 معادل 50 دلار و 13 سنت در هر بشکه خواهد بود که از سال گذشته 30 درصد بیشتر است.
    همچنین، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال 2017 معادل 49 دلار و 33 سنت در هر بشکه پیش بینی شد که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش دارد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز امسال به طور متوسط به بهای 51 دلار و 81 سنت معامله می شود که در مقایسه با سال گذشته 24 درصد افزایش دارد.
    14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
    نشست وزیران اوپک در تاریخ هفتم نوامبر 2017 در وین پایتخت اتریش برگزار می شود. اوپک در این نشست در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم می گیرد.

    برچسب ها