عصر خودرو

شیمیایی های پرتقاضا

عصر بازار- در دادوستدهای امروز، گروه های خودرویی و گروه حمل و نقل همسو با جو کلی بازار، شاهد معاملاتی متعادل بود.

شیمیایی های پرتقاضا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این بین نماد تازه وارد حاسا با عرضه های قطره چکانی به صعود خود ادامه داد همچنین نمادهای خپویش، خوساز، خکاوه، ختوقا، خمحرکه، خمهر، حپترو، حتوکا و حپارسا معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها را تجربه کردند در این بین صف فروش غیر منتظره نماد توریل قابل توجه بود. مدیرعامل گروه خودروسازی رنو در کنفرانس خبری که برای رونمایی از برنامه میان مدت رنو در پاریس برگزار شد، با تاکید بر اهمیت بازار ایران تاکید کرد که رنو ایران را ترک نخواهد کرد و برای این کشور برنامه ریزی بلند مدت و جدی دارد.

    در گروه دانش محور دارویی که معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود، نماد تازه وارد ریشمک با تقاضای مناسبی همراه بود و دادوستدهای پرحجم و مثبتی را تجربه کرد همچنین در شروع بازار نماد دپارس به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد. شرکت ریشمک که تولید کننده پودر و عصاره شیرین بیان است، به دلیل صادرات محوری (100% فروش شرکت خارجی، مواد اولیه کاملا داخلی) از حساسیت بالایی به نرخ ارز برخوردار است. در کل با توجه به حاشیه سود مناسب، داشتن سود انباشته، نزدیکی به افتتاح طرح توسعه قابل توجه شرکت، هزینه مالی معقول و پایین، بازارگرادنی و نقد شوندگی مناسب (علیرغم کوچکی سهم) و درنهایت تقسیم سود احتمالی 100درصدی در مجمع عادی سالیانه پیش رو، به دید میان مدت از ریسک کمی برخوردار است.

    شیراز، شپاس، مارون، شپارس، شسینا، شتران، شراز، شفن، شپنا، شپدیس و شسینا نمادهای مثبت و پرتقاضا تر گروه های شیمیایی و فراورده های نفتی در بازار امروز بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا با معاملاتی متعادل دنبال شدند همچنین نماد شپترو نیز پس از برگزاری مجمع عادی سالانه بدون تقسیم سود نقدی و تعدیل پیش بینی درامد و توضیحات مربوطه (45% افزایش زیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته) با افت حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گفت. مدیرعامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، اعلام کرد: هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان موفق به جذب دو فاینانس در مجموع به ارزش حدود یک میلیارد دلار از موسسات مالی ژاپن و اروپا شده است.

    در گروه متعادل سرمایه گذاری با معاملات مثبت نمادهای وتوصا، واتی، وبیمه، پردیس و وخارزم مواجه بودیم در آنسو و در گروه متعادل لیزینگی، تنها نمادهای ولغدر و ولبهمن منفی به کار خود پایان دادند، نماد تازه وارد ولشرق نیز مجددا با عرضه حدود 3 میلیون سهمی سهامدار عمده مواجه شد اما علیرغم کاهش حجم صف خرید، همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد. صندوق تثبیت بازار سرمایه که در راستای اجرای ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با هدف اطمینان بخشی و ایجاد ثبات در بازار سرمایه، در تیرماه 1396 بنای تاسیس آن گذارده شد از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

    گروه بنیادی محور آی تی و انفورماتیک در بازار امروز اکثرا دادوستدهای متعادلی را تجربه کردند که در این بین معاملات منفی نمادهای "های وب"، رکیش و اوان و معاملات مثبت نمادهای مداران و آپ نمایان تر بود. براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی شرکت‌های پرداخت الکترونیک (PSP) از سوی نشریه معتبر نیلسون ریپورت، شرکت به پرداخت ملت برای چندمین سال متوالی جایگاه نخست را در میان شرکت‌های ایرانی و رتبه اول خاورمیانه را در سال 2016 به خود اختصاص داد.

    درگروه های فلزی و معدنی که با شروع متعادل اما منفی بازارهای جهانی و فلزات پایه مواجه بودند، شاهد دادوستدهای اکثرا متعادلی بودیم که در این میان معاملات منفی نمادهای ومعادن، فروس، کبافق و فباهنر، صف خرید نمادهای فجر و زنگان و معاملات مثبت نمادهای فولای، فنوال، کنور در کنار نمادهای گروه زغال سنگی قابل توجه تر از سایر هم گروهی ها بود همچنین نماد فایرا پس از شروعی منفی و تجربه حجم معاملات حدود 73 میلیون سهمی، با جهش قیمتی و رشد قیمتی به کار خود پایان داد که موجب تشکیل صف خرید نماد وتوصا شد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو پیش بینی کرد که تا پایان امسال صادرات فولاد با ثبت رکورد به 7 تا 8 میلیون تن برسد. حمید رضا طاهری زاده نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص جلسه هم اندیشی نوردکاران اظهار داشت: با توجه به مصوبه چند روز پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین فرمول قیمتی شمش، این مصوبه و جزئیات آن برای کارخانجات نوردی تشریح و قرار شد کارخانجات مصرف کننده شمش قوسی از این به بعد مطابق مصوبه وزارتخانه، شمش مورد نیاز خود را به قیمت 89 درصد میانگین قیمت میلگرد شرکت های فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد میانه و فولاد کویر کاشان که در بورس کالا کشف می گردد، خریداری کنند.

    گروه ساختمانی معاملاتی متعادل و مثبت و گروه های سیمانی و کاشی و سرامیک معاملاتی متعادل را تجربه کردند که در این میان دادوستدهای مثبت نمادهای کرمان، کترام، کپارس، ثاژن، ثتران، ثفارس و ثرود نمایان تر بود تا جایی که نمادهای سکرما، ثاباد و کرمان صف خرید شدند در شروع بازار نیز نماد سبزوا به دلیل تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی، متوقف شد.

    در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای شفن و شتران با رشد حدود 9.5 واحدی به ارتفاع 84،744  رسید که در این بین نمادهای های وب و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

     

    برچسب ها