عصر خودرو

ترکمنستان و ایران تعاملات گازی را توسعه می‌دهند

عصر بازار- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سفر به «عشق‌آباد» با مقامات ارشد ترکمنستان دیدار و چگونگی همکاری ۲ کشور در زمینه انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

ترکمنستان و ایران تعاملات گازی را توسعه می‌دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «حمیدرضا عراقی» معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران که در راس یک هیأت همراه به «عشق آباد» سفر کرده با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد.

    در این سفر که به منظور مذاکره با مقامات عالی‌رتبه ترکمنی در خصوص همکاری‌های گازی 2 کشور صورت گرفت، عراقی با  «رشید مرداف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه، «مقصد بابایف» معاون رئیس کابینه وزرا در امور نفت و گاز و «مراد آرچایف» رئیس شرکت دولتی «ترکمن گاز» دیدار کرد.

    در دیدارهای مزبور، طرفین پیرامون طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با همکاری‌های 2 کشور در حوزه گاز از جمله سوآپ و ترانزیت گاز ترکمنستان به کشورهای ثالث تبادل نظر کردند.

    طرفین با توجه به امکانات و ظرفیت‌های گسترده ایران و ترکمنستان در حوزه گاز و همچنین موقعیت جغرافیایی 2 کشور، بر لزوم مطالعه و بررسی پروژه‌ها و طرح‌های مشترک در راستای همکاری‌های استراتژیک و بلند‌مدت فیمابین تأکید نمودند.

    لازم به ذکر است که در  اوائل سال جار میلادی ترکمنستان صادرات گاز به ایران را متوقف کرد.

    برچسب ها