عصر خودرو

امکان افزایش تولید روزانه ۴۵۰ هزار بشکه از میدان آب تیمور

عصر بازار- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه امکان افزایش تولید روزانه از میدان آب تیمور تا ۴۵۰ هزار بشکه وجود دارد، افزود: این میدانی است که اکنون از ۴۲ چاه فعال آن فقط ۵۵۰۰۰ بشکه نفت تولید می‌شود.

امکان افزایش تولید روزانه ۴۵۰ هزار بشکه از میدان آب تیمور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سیدصالح هندی در دومین روز از سومین کنگره نفت و نیرو در نشست بالا دستی با بیان اینکه مصرف نفت در جهان رو به کاهش و مصرف گاز رو به افزایش است، اظهار کرد: در مجموع در آینده تقاضای نفت و گاز بر عرضه آن پیشی می‌گیرد و وظیفه تولیدکنندگان نفت و گاز است که در مسیر رفع این دغدغه گام بردارند و امنیت انرژی را تضمین کنند. رابطه خوب تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این زمینه نقش موثری دارد.

    وی افزود: برای ایفای نقش در این مسیر و کاهش فاصله عرضه و تقاضای انرژی در سال‌های آینده باید اکتشاف بیشتری داشته باشیم، میدان‌های توسعه نیافته را توسعه دهیم و نسبت به افزایش ضریب بازیافت در میدان‌های در حال بهره‌برداری اقدام کنیم.

    مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه گزارش‌های بین‌المللی از برخورداری ایران از ظرفیت‌های اکتشافی زیادی حکایت دارد، تصریح کرد: به طوری که بر اساس برآورد UFGF ایران از نظر برخورداری از ظرفیت اکتشافی بعد از عراق و روسیه در رتبه سوم جهان قرار دارد.

    هندی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های هیدروکربنی ایران محدود به ذخایر متعارف نیست، اظهار کرد: در حوزه شیل‌های گازی و نفتی هم ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد که البته فعلا در اولویت نیست.

    وی در ادامه با بیان اینکه 14 بلوک اکتشافی تعریف شده است، افزود: امیدواریم مناقصات این بلوک‌ها برگزار شود. علاوه بر این مطالعات مشترکی با شرکت‌های خارجی در حوزه اکتشاف در دستور کار قرار دارد. مطالعه یکی از شرکت‌های خارجی روی میدان آب تیمور نشان می‌دهد امکان افزایش تولید روزانه این میدان تا 450 هزار بشکه وجود دارد.  میدانی که اکنون از 42 چاه فعال آن فقط 55 هزار بشکه نفت تولید می‌شود.

    مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: این موضوع بیانگر ظرفیت‌های بیشماری است که در میدان‌های قدیمی ایران وجود دارد و با استفاده از روش‌های ازدیاد برداشت می‌توان این ظرفیت‌ها را به تولید رساند.

    برچسب ها