عصر خودرو

تمایل اوپک برای دیدار با شرکت‌های نفتی آمریکایی

عصر بازار-دبیرکل اوپک اعلام کرد این سازمان بدنبال برگزار دومین نشست با شرکت‌های نفتی مستقل آمریکایی و همچنین صندوق‌های پوشش ریسک است.

تمایل اوپک برای دیدار با شرکت‌های نفتی آمریکایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد بارکیندو با بیان این مطلب، به رویترز گفت:‌ هیچ تولیدکننده نفتی نمی‌تواند در انزوا بماند.

    آمریکا عضو اوپک نیست و مقررات ضدانحصارطلبی آمریکا هر گونه اقدامات هماهنگ برای تاثیرگذاری بر قیمت‌ها به خصوص آنچه اوپک در دهه‌های گذشته انجام داده را ممنوع کرده است.

    دبیرکل اوپک گفت: این دیدار ممکن است اواخر امسال یا اوایل سال آینده روی دهد. وی در ادامه افزود: هر دو گروه - شرکت‌های نفتی مستقل آمریکایی و صندوق‌های پوشش ریسک – اهمیت فزاینده‌ای در بازارهای انرژی پیدا کرده‌اند.

    بارکیندو که نخست دیدارش با تولیدکنندگان نفت آمریکایی اوایل امسال در هیوستون بود، گفت: آنچه می‌خواهیم انجام دهیم تماس با این شرکت‌هاست که آنها هم در بازارهای انرژی فعالیت می‌کنند و با تبعات نوسان گاه و بی‌گاه و اُفت قیمت‌ها مواجه هستند. ما نمی‌توانیم به تنهایی به زندگی و فعالیت ادامه دهیم. جهان انرژی در معرض تغییرات ساختاری عظیمی قرار دارد و گذر انرژی واقعی است.

    برچسب ها