عصر خودرو

مطالبات بانک های هندی به رکورد ۱۴۶ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- مطالبات بانک های هندی از تسهیلات گیرندگان برای بازپرداخت بدهی خود به رقم ۱۴۶ میلیارد دلار رسیده است که پرداخت آن در پاره ای از ابهام وجود دارد.

مطالبات بانک های هندی به رکورد ۱۴۶ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ،  وام هایی که از سوی بانک های هندی به تسهیلات گیرندگان اعطاء شده و اکنون توان بازپرداخت وام ها برای آنها به سختی وجود دارد به رکورد 9.5 تریلیون روپیه معادل 145 میلیارد و 560 میلیون دلار تا پایان نیمه نخست سال جاری میلادی رسیده است.

    در همین حال این آمار تامل برانگیز نشان دهنده استیصال هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، در مهار مشکل وام های بد (وام هایی که بازپرداخت آن با مشکل روبرو می شود) دارد.

    همچنین آمار «رزرو بانک هند» حاکی از افزایش 4.5 درصدی این نوع وام ها دارد. از سویی دیگر این مسئله منجر به کاهش قابل توجه سود بانک ها شده و از طرفی هم اعطاء وام به شرکت های کوچک تر که در حال حاضر شکوفایی اقتصاد هند به رونق آنها بستگی دارد را با چالش جدی روبرو شده است.

    بر همین اساس، رشد اقتصادی هند در سه سال اخیر به کمترین سطح خود رسیده و این موضوع نگرانی برای نخست وزیر این کشور برای انتخابات پیش رو در سال 2019 میلادی و همچنین وعده های او برای اشتغال زایی میلیون ها شغل جدید را تا قبل از سال 2019 میلادی بوجود آورده است.

    بر پایه این گزارش، بخش عمده مطالبات بانکی در هند به بانک های دولتی که وام به مجتمع های بزرگ تولیدی بویژه در بخش فولاد و زیرساخت داده اند، بر می گردد.

    برچسب ها