عصر خودرو

تحلیل رسانه آمریکایی از بورس ایران و نقش ۳ صنعت

عصر بازار- شبکه تلویزیونی سی ان بی سی با ارائه تحلیلی درباره بازار سهام ایران اعلام کرد: شاخص بورس تهران به رغم کاهش یک درصدی در هفته اما ۲ درصد در ماه، ۴.۵ درصد در ۳ ماه و ۷ درصد در ۶ ماهه افزایش یافته است

تحلیل رسانه آمریکایی از بورس ایران و نقش ۳ صنعت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،در طول 5 ماه گذشته،حجم سرمایه گذاران در بورس تهران 67 درصد افزایش یافته است. ایران از زمانی که معاهده هسته ای را امضا کرده با نتایج متفاوتی مواجه شده و از کسب و کار و سرمایه گذاران اروپا و آسیا استقبال کرده است. از سوی دیگر، ارزان بودن کالاهای ایرانی برای اروپایی ها و آسیایی ها، سرمایه گذاری در ایران را به صرفه کرده است.

    سرمایه گذاران ایرانی از بریتانیا، اروپا، ترکیه، روسیه، کره جنوبی و چین در حال ورود به بورس تهران هستند و بیشتر این علاقه مندی جهت سرمایه گذاری در بخش مصرف کننده، زیرساخت و انرژی ایران بوده است.

    با وجود تمایل بسیاری از ایرانی ها برای پیشبرد اقتصاد، بازار سهام ایران همچنان با پتروشیمی، معدن و فلزات ارتباط دارد. بخش بزرگی از عملکرد قابل اطمینان بورس تهران در سال جاری به افزایش قیمت کالاهای جهانی مرتبط است. علاوه بر این،بازار ارز نیز برای ایران مطلوب است.

    برچسب ها