عصر خودرو

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری آلمان ها برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران

عصر بازار- مدیر یک شرکت ایرانی - آلمانی از آغاز پروژه احداث فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در میبد یزد خبر داد و گفت: ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه مورد نیاز برای این پروژه به طور کامل توسط طرف آلمانی تامین می شود.

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری آلمان ها برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «امیر اسلام نژاد» امروز چهارشنبه اضافه کرد: این شرکت ایرانی - آلمانی در نظر دارد که 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران احداث کند که کلنگ احداث 100 مگاوات از این ظرفیت، فردا (پنجشنبه) در میبد یزد به زمین زده می شود.
    وی با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه 100 مگاواتی، شامل احداث نیروگاهی به ظرفیت 10 مگاوات است، گفت: منابع مورد نیاز فاز نخست این پروژه 12 میلیون دلار و منابع موردنیاز کل این پروژه 120 میلیون دلار برآورد شده است.
    اسلام نژاد در مورد زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از این پروژه گفت: فاز نخست این پروژه به ظرفیت 10 مگاوات، تا پایان امسال و کل پروژه که هدف آن رساندن ظرفیت نیروگاه به 100 مگاوات است، تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
    وی یکی از اهداف استراتژیک این شرکت ایرانی - آلمانی را استفاده از ظرفیت های محلی برای اجرای پروژه ها ذکر کرد و گفت: با اجرای پروژه نیروگاه 100 مگاواتی میبد، 500 شغل مستقیم و سه هزار شغل غیرمستقیم برای منطقه میبد و یزد ایجاد می شود.
    مدیر این شرکت ایرانی - آلمانی در مورد تامین تجهیزات پروژه نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی میبد یزد نیز گفت: 60 درصد از تجهیزات مورد نیاز این پروژه وارد و 40 درصد از تجهیزات شامل کابل، ترانس، تجهیزات کنترل، تجهیزات انتقال و ... از محل تولید داخل تامین می شود.
    به گزارش ایرنا، «سیدمحمد صادق زاده» معاون وزیر نیرو که رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) را بر عهده دارد، پیش از این در مورد جایگاه انرژی های نو در برنامه ریزی های تامین انرژی کشور گفت: در چهار سال آینده، 25 درصد از کل ظرفیت نصب شده جدید در کشور از محل انرژی های نو تامین می شود.
    وی تاکید کرد: ایران تصمیم جدی دارد تا سال 2030 هفت هزار و 500 مگاوات ظرفیت به ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر کشور اضافه کند.
    صادق زاده در مورد مزیت استفاده از انرژی‌های نو در کشور به‌ویژه انرژی خورشیدی اظهار کرد: به دلیل تابش مناسب نور خورشید در کشور در طول سال ما از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار هستیم، علاوه بر این، استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی کوچک باعث می‌شود تا نیاز به نصب پست‌های عظیم برق در کشور برای تنظیم ولتاژها از بین برود.
    رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق تاکید کرد: همچنین می‌توان حدود 125 هزار شغل را به صورت غیرمستقیم در این زمینه ایجاد کرد.

    برچسب ها