عصر خودرو

سومین محموله ۱۶ میلیون یورویی تجهیزات توسعه بندرچابهار وارد این بندر شد

عصر بازار- سومین محموله ماشین آلات و تجهیزات طرح توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، به ارزش بیش از ۱۶ میلیون یورو وارد این بندر شد.

سومین محموله ۱۶ میلیون یورویی تجهیزات توسعه بندرچابهار وارد این بندر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این ماشین آلات به صورت قطعات منفصل در قالب 25 دستگاه کانتینر40 فوتی عصر روز گذشته وارد بندر چابهار شد.
    سومین محموله تجهیزات طرح توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار شامل دو دستگاه مکنده غلات از نوع « پنوماتیک گرین آنلودر t/h 600 » است که در تسهیل تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
    این مکنده ها با مشارکت شرکت « نایرو آلمان » و « ماشین سازی اراک» تولید، نصب و راه اندازی می شود و در هر ساعت قابلیت تخلیه 600 تن غلات را از کشتی دارند.
    به گزارش ایرنا، نخستین سری تجهیزات بندرچابهار همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به این بندر که شامل 9 جرثقیل بزرگ از لیهپر آلمان بود بهمن ماه سال گذشته وارد این بندر شد تا در اسلکه های بندر چابهار نصب شود.
    سری دوم خرید تجهیزات بندر چابهار اواسط شهریورماه سال جاری وارد این بندر شد، که شامل 13 دستگاه ریچ استاکر( جرثقیل جابه جایی کانتینر در محوطه بندر) و امپتی کانتینری بود و سری سوم آن به ارزش بیش از 16 میلیون یورو شامل 2 دستگاه مکنده غلات عصر روز گذشته وارد این بندر شد.
    با ورود سومین سری تجهیزات بندرچابهار در مجموع از 403 میلیون دلاری سرمایه گذاری شرکت آریا بنادر ایرانیان در بندر چابهار به صورت BOT( بی او تی ساخت، اجرا و انتقال) در مجموع 31 میلیون دلار تجهیزات دریایی و خشکی وارد بندر چابهار می شود و به تدریج شاهد ورود این تجهیزات به این بندر اقیانوسی کشور در محور شرق خواهیم بود.
    با نصب و بهره برداری از این تجهیزات در فاز نخست ظرفیت 2.5 میلیون تنی این بندر به 8.5 میلیون تن افزایش می یابد.

    برچسب ها