عصر خودرو

عرضه پروژه‌های انرژی ۳۰۰ میلیارد دلاری در هند

عصر بازار- هند خواهان جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای پروژه‌های انرژی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار است که برای یک دهه آینده برنامه‌ریزی شده‌اند.

عرضه پروژه‌های انرژی ۳۰۰ میلیارد دلاری در هند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هند حدود 80 درصد از نیازهای نفتی خود را وارد می‌کند و نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور می‌خواهد تا سال 2020 میزان واردات به 67 درصد کاهش پیدا کند. پروژه‌های برنامه‌ریزی شده شامل افزایش ظرفیت پالایش این کشور، اکتشاف بلاک نفت و گاز و توسعه زیرساخت گاز شامل حمل ال ان جی است.

    دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در یک کنفرانس انرژی در دهلی نو اظهار کرد: در 10 سال آینده هند پروژه‌هایی به ارزش 300 میلیارد دلار عرضه خواهد کرد.

    تولید نفت و گاز هند سال‌ها متوقف بوده در حالی که تقاضا برای سوخت همراه با توسعه اقتصادی، رشد کرده و با تحمیل هزینه واردات به ارزش میلیاردها دلار، فاینانس فدرال را تحت فشار قرار داده است.

    بر اساس گزارش رویترز، دولت مودی اقداماتی را برای بهره برداری از ذخایر وسیع انرژی هند و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش در پیش گرفته و مقررات شامل مقررات مربوط به قیمت گذاری و بازاریابی را تسهیل کرده است.

    شرکت‌های بی پی و ریلاینس اینداستریز از اصلاحات اخیر دلگرم شده و ماه جاری برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلار به منظور احیای میدان گازی دریای عمیق در شرق هند را اعلام کردند.

    برچسب ها