عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه :

انتخاب مفید

میلان، تهران را انتخاب کرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، خرید ۲۰ درصد از سهام سبدگردانی انتخاب مفید توسط هلدینگ سرمایه گذاری ایتالیایی "آزیموت" را عبور شرکت های معتبر بین المللی از فضای تهدید برجام توصیف کرد.

انتخاب مفید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مهدی طحانی گفت: شرکتی که با یک رزومه بین المللی قوی به ایران می آید و سهام یک نهاد مالی ایران را خریداری می کند، نشان می دهد که اگر بازاریابی و مدیریت مبتنی بر برنامه ریزی داشته باشیم سرمایه گذاران خارجی در کشور سرمایه گذاری بیشتری خواهند کرد.

    وی افزود: در صورتی که زیرساخت های مالی، ساختار نیروی انسانی  و بنگاه های اقتصادی کشور ها به شکل تخصصی تر مدیریت شود، اعتماد در سطح بین الملل را کسب خواهند کرد.

    طحانی توضیح داد: سبدگردان انتخاب مفید، قطعا موارد مذکور را رعایت کرده و سرمایه گذار خارجی برای خرید سهام این شرکت اقناع شده است. بنابراین سایر شرکت های ایرانی نیز باید سطح فعالیت های خود را به استانداردهای بین المللی نزدیک کنند.

    وی اظهار داشت: این احتمال در مورد آزیموت متصور است که با خرید 20 درصد از سهام شرکت سبدگردانی، بازار ایران را ارزیابی و در آینده منایع بیشتری در کشور ما سرمایه گذاری کند. در صورت تحقق این امر، شرکا و رقبای این شرکت نیز به سرمایه گذاری در ایران ترغیب خواهند شد و فرصت های سرمایه گذاری در ایران به دنیا نشان داده می شود. 

    مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه افزود: نتیجه مثبت یا منفی حضور این شرکت در ایران می تواند آینده جذب سرمایه گذاران خارجی را تعیین کند.

    طحانی با اشاره به ضرورت افزایش اعتماد در فضای اقتصاد بین الملل گفت: به هر میزان اقتصاد ما باثبات بیشتری، پیش بینی پذیر تر و با ریسک های سیستماتیک کمتر همراه باشد، سرمایه گذاران با رغبت و اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری خواهند کرد.

    وی همچنین افزود: موضوع مهم دیگر، تسهیل فرآیند معاملاتی و مقررات زدایی است.

    مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه ادامه داد: سازمان بورس می تواند برخی پیچیدگی های معاملاتی، حجم مبنا، دامنه نوسان و گره متوقف شدن برخی نمادها را اصلاح کند تا نظر شرکت های  خارجی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه جلب شود.

    طحانی خاطر نشان کرد: باید قوانین خود را به قوانین بین المللی نزدیک تر کنیم تا زمانی که کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری به داخل کشور می آیند، تفاوت چشمگیری را احساس نکنند.

    وی گفت: ما به عنوان نهادهای مالی باید بیاموزیم که بین المللی فکر کنیم، تخصصی عمل کنیم، به نیروهای بهره ور خود اهمیت دهیم و برای شنا به دریای بزرگ تر فکر کنیم.

    برچسب ها