عصر خودرو

تکمیل خط لوله نفت جدید بحرین تا سال آینده

عصر بازار- یک خط لوله نفت جدید به ظرفیت ۳۵۰ هزار بشکه در روز میان عربستان سعودی و بحرین تا سال آینده کامل خواهد شد تا به توسعه ظرفیت پالایش بحرین کمک کند.

تکمیل خط لوله نفت جدید بحرین تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شیخ محمد بن خلیفه ال خلیفه، وزیر نفت بحرین در مصاحبه‌ای اظهار کرد این کشور برای توسعه تنها پالایشگاه خود در مرحله مذاکرات نهایی با یک پیشنهاد دهنده منتخب است و انتظار می‌رود قراردادی پیش از پایان سال اعطا شود.

    وی به طرف پیشنهاد دهنده اشاره‌ای نکرد اما منابع آگاه در اوت به رویترز گفتند که کنسرسیومی شامل تکنیپ اف ام سی، شرکت مهندسی سامسونگ و تکنیکاس رئونیداس اسپانیا پایین‌ترین قیمت را برای انجام این پروژه پیشنهاد کرده‌اند.

    بحرین همچنین نخستین پایانه گاز طبیعی مایع خود را احداث می‌کند که به این کشور امکان می‌دهد گاز طبیعی مایع را برای استفاده داخلی وارد کند.

    به گفته وزیر نفت بحرین، آرامکوی عربستان ممکن است از این پایانه در راستای متصل کردن کشورهای حاشیه خلیج فارس به یک خط لوله گاز استفاده کند.

    پایانه گازی بحرین که پیش بینی می‌شود در سال 2019 تکمیل شود، ظرفیت انتقال 800 میلیون فوت مکعب استاندارد در روز را خواهد داشت. بحرین هنوز قراردادی برای خرید گاز منعقد نکرده، اما وزیر نفت این کشور اظهار کرده که کشورش سرگرم مذاکره با روسیه است.

    بر اساس گزارش رویترز، این پروژه به طور مشترک متعلق به شرکت هولدینگ نفت و گاز بحرین و و کنسرسیوم تیکی ال ان جی پارتنرز، گلف اینوستمنت کورپ و سامسونگ سی اند تی است.

     

    برچسب ها