عصر خودرو

گام بلند برای جلوگیری از نوسانات شدید در بازار سرمایه؛

آغاز فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه

عصر بازار- با تصویب چارچوب کلی فعالیت و نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‏ ها و بودجه توسط هیات امنا و امضای وزیر اقتصاد صندوق تثبیت بازار سرمایه از امروز رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز فعالیت صندوق تثبیت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شادا ، امروز و در چهارمین جلسه هیات امنای صندوق تثبیت بازار سرمایه به ریاست دکتر کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، چارچوب کلی نحوه استفاده از منابع، آیین نامه‏ ها و بودجه این صندوق، به تصویب رسید و عملا فعالیت های این صندوق کار خود را آغاز نمود.

    این صندوق که در راستای اجرای ماده 28 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با هدف اطمینان بخشی و ایجاد ثبات در بازار سرمایه، در تیرماه 1396 بنای تاسیس آن گذارده شد تاثیر بسزایی در حمایت از سهامداران و پیشگیری از نوسانات شدید بازار دارد.

    بر اساس این گزارش، هدف اصلی از راه اندازی این صندوق، اطمینان بخشی برای مقابله با مخاطرات و نوسان‏های قابل توجه در بازار سهام و پوشش ریسک‏های خاص وارده بر بازار به منظور کاهش آسیب سهامداران خرد است.

    این گزارش حاکی است، تشکیل این صندوق، به عنوان یکی از زیرساخت‎های بازاری کارآمد و عمیق، سبب افزایش ثبات، افزایش نقدشوندگی و کاهش ریسک بازار سهام کشور می‏ شود.

    برچسب ها