عصر خودرو

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

تسویه بدهی تامین اجتماعی در صنعت دارو

عصر بازار- سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت بدهی های تامین اجتماعی به حوزه سلامت،گفت: بدهی تامین اجتماعی به حوزه دارو تا فروردین سال جاری و به پزشکان تا اردیبهشت امسال پرداخت شده است، همچنین بخشی از بدهی های این سازمان به حوزه سلامت برای اجرای پزشک خانواده تا مرداد تسویه شده است .

تسویه بدهی تامین اجتماعی در صنعت دارو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، نوربخش در خصوص برنامه این سازمان برای پرداخت مابقی بدهی ها به حوزه سلامت تا پایان سال 96، افزود: میزان و چگونگی پرداخت بدهی ها به حوزه سلامت بستگی به این دارد که سازمان برنامه و بودجه منابع مورد نیاز را به شکلی در اختیار تامین اجتمامی قرار دهد، بطوریکه درحال حاضر سازمان برنامه ازابتدای سال تا کنون حدود 800 میلیارد تومان از منابع مصوب را دراختیار ما قرار نداده است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در خصوص برخی انتقادها مبنی بر عدم تشکیل صندوق مجزا در تامین اجتماعی برای واریز حق درمان کارگران طبق دستور سال گذشته رئیس جمهور، تصریح کرد: حساب مجزایی برای واریز حق درمان کارگران در تامین اجتماعی تشکیل شد، بنابراین انتقادها نسبت به بی توجهی تامین اجتماعی به دستور رئیس جمهور قابل قبول نیست.

    توسعه شرکت های دارویی با پرداخت معوقات

    محمدداوود فصاحت، کارشناس بازار سهام به بررسی شرایط صنعت داروسازی گفت: آخرین خبرها در خصوص پرداخت مطالبات این شرکت ها حاکی از پیگیری های سازمان برنامه و بودجه جهت انتشار اوراق جدید است. با انتشار این اوراق، شرکت ها می توانند تا حد قابل توجهی شرایط خود را بهبود بخشند و شاهد توسعه شرکت های مزبور باشیم.

    این کارشناس بازار بیان کرد: با توجه به ارزش بازار صنعت داروسازی پیش بینی می شود در صورت پرداخت معوق های بیمه سلامت روزهای خوبی در انتظار شرکت های بورسی این گروه باشد.

    فصاحت در در خصوص تسویه بدهی های تامین اجتماعی گفت: پرداخت معوقات از سوی تامین اجتماعی حدود 500 میلیارد تومان است که نسبت به مطالبات 4هزار میلیارد تومانی شرکت های دارویی رقم ناچیزی است.

    وی در ادامه بیان کرد: مشکل اصلی شرکت های پخش دارو در بخش حوزه سلامت است که مطالبات آن از اواسط سال 94 تاکنون پرداخت نشده است. برهمین اساس دوره وصول مطالبات شرکت های دارویی در انتهای سال 95 از مرز 300 روز گذشت و این شرکت ها را با چالش جدی مواجه کرد.

    برچسب ها