عصر خودرو

مناقصه آزادگان در سال ۲۰۱۷ برگزار نمی‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مناقصه میدان نفتی آزادگان در سال ۲۰۱۷ برگزار نمی‌شود، گفت: کشورهای چین و شوروی و اروپایی‌ها به تصمیم ترامپ عکس‌العملی نشان ندادند و در تصمیم خود برای مذاکره با ایران محکم هستند.

مناقصه آزادگان در سال ۲۰۱۷ برگزار نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر در سومین کنگره کاربردی نفت و نیرو که صبح امروز با حضور وزیر نیرو برگزار شد با اشاره به آماده‌سازی بسته پنج میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میادین گفت: این بسته در ابعاد کوچک و تا میزان 100 میلیون دلار آماده می‌شود و عمده کار آن حفاری، خط لوله جریانی و تغییرات در نمک‌زدایی است.

    وی با بیان اینکه اجرای بسته‌های مذکور صادر و در سطح شرکت‌های ایرانی است، افزود: همه شرکت‌های ایرانی می‌توانند این بسته‌ها را اجرا کنند، ما از نظر تامین مالی نگران اجرای این بسته‌ها بودیم. زیرا مدل آن EPC بود اما بازار به این بسته‌ها علاقه‌مندی نشان داد و شرکت‌های ایرانی ابراز علاقه کردند که تعدادی از آنها می‌توانند تامین مالی کنند به همین دلیل مدل را به ETCF تغییر دادیم و شرکت‌های ایرانی می‌توانند پروژه را اجرا کنند. بخش دیگر کار توسط وزارت نفت و بخشی دیگر توسط بانک‌ها و صندوق توسعه انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اجرای بسته‌های مذکور میزان تولید را 200 تا 250 هزار بشکه افزایش می‌دهد، اظهار  کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، تولید نفت سالانه 300 هزار بشکه کاهش پیدا می‌کند.

    مناقصه آزادگان در سال 2017 برگزار نمی‌شود

    کاردر در ادامه با اشاره به برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان اظهار کرد: شرکت‌ها همچنان در حال بررسی مدل‌های فنی هستند و برخی از آنها هنوز ایده‌های ما را اجرا نکرده‌اند. شورا ایده‌های آنها را مورد بررسی قرار داده و برخی از آنها را برای اعمال تغییرات برگردانده است.

    وی با تاکید بر اینکه برای توسعه میدان نفتی آزادگان کنسرسیوم تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: هنوز اسامی شرکت‌هایی که می‌خواهند کنسرسیوم تشکیل دهند، اعلام نشده است. ما دو هفته به آنها فرصت داده بودیم اما باز هم این فرصت تمدید شد. زیرا آنها بین خودشان فرآیند سختی را طی می‌ کنند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هفت شرکت به طور جدی خبر مناقصه آزادگان در حال مذاکره هستند، مناقصه در سال 2017 برگزار نخواهد شد. کاردر با اشاره به تغییر سیاست آمریکا گفت: این موضوع فعلا شرایط را تغییر نداده است. کشورهای چین و شوروی عکس‌العملی نداشته است. اروپا هم محکم است و شرکت‌های معتبر خودشان را فرستاده و پیامشان این است که همراهی خواهند کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو