عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس :

عمده کشاورزان پسته و زعفران خرده مالک هستند

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت های بورس کالا در برندسازی محصولات کشاورزی استفاده کرد، گفت: معاملات پسته و زعفران در بورس کالا امکان حضور سرمایه گذاران کلان برای معامله این محصولات در سطح جهانی را فراهم می کند.

عمده کشاورزان پسته و زعفران خرده مالک هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، عباس پاپی زاده  درباره عرضه پسته و زعفران در بورس کالا گفت: زعفران، پسته و خرما ازجمله محصولات انحصاری هستند که باید به نام ایران در دنیا شناخته شده و دارای قدرت رقابت باشند. اما متاسفانه یکی از مشکلات جدی این است  که نتوانسته ایم این محصولات را با برند مشخص به دنیا معرفی کنیم.
    نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به علت این مشکلات پرداخت و افزود: علت آنکه پسته و زعفران نتوانسته است با برند مشخص به دنیا معرفی شود این است که کشاورزان خرده مالک هستند و در نهایت با دریافت وام محصولات خود را کشت کرده در زمان برداشت با فروش محصول خود هم وام را تسویه و هم مبلغی برای امرار معاش آنها باقی بماند. به طور کلی آنها کار معیشتی انجام می دهند تا اقتصادی.
    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به مزیت ورود پسته و زعفران در بورس کالا تاکید کرد: ارائه زعفران و پسته به بورس کالا  یک فرصتی را ایجاد خواهد کرد  که بازرگانان  و سرمایه گذارانی که می توانند در اندازه های بزرگ و جهانی این محصولات را تجارت کنند در یک محل مشخص پسته و زعفران را  به صورت خرد یا عمده معاملات قطعی و اصلی را انجام دهند.

    بورس باید به بازار الکترونیک بخش کشاورزی تبدیل شود
    پاپی زاده ادامه داد: از مزایای عرضه زعفران، پسته و سایر محصولات کشاورزی در بورس می توان باعث کشف قیمت ها و شفافیت در معاملات شود.چرا که در بورس رقابت سالم حاکم است و در حق کشاورز اجحاف نمی شود.
    این نماینده مجلس افزود: امکان افزایش سرمایه‌گذاری به علت شفافیت و کاهش ریسک در بورس کالا فراهم است و در صورتی که بورس بتواند از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند، مبدل به بازار الکترونیک بخش کشاورزی خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: در حالی که محصولات کشاورزی انحصاری در ایران تولید می‌شود، دارای برند انحصاری در دنیا نیستند که بورس می‌تواند به برندسازی در این حوزه کمک شایانی کند.
    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت:از سوی دیگر در بازار بورس این فرصت برای برند های بزرگ به وجود خواهد آمد که قیمت متعادلی را پیشنهاد دهند تا تجارت خارجی همخوانی داشته و به صورت ثابت روی یک برند سرمایه گذاری کنند و با توجه به اینکه در بورس قیمت ها خیلی نوسان نخواهد داشت تجار می توانند یک برنامه ریزی دراز مدت داشته باشند.

    برچسب ها