عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی :

بورس در مسیر تحلیل منطقی

عصر بازار- یکی از موضوعاتی که طی ماه های گذشته در بازار به وضوح دیده شده است، تغییر نگرش سهامداران از فاز هیجانی به سمت منطقی شدن است. با توجه به اینکه همچنان برخی سهامداران با تصمیمات هیجانی معاملات بورس تهران را دنبال می کنند، این انتظار وجود داشت که شاخص کل بعد از اظهارت دونالد ترامپ در خصوص برجام نوساناتی داشته باشد.

بورس در مسیر تحلیل منطقی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، علی اسلامی بیدگلی، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی در این زمینه به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: سرمایه گذاران طی سال های اخیر و همزمان با تحولات سیاسی – اقتصادی  درس های بسیاری خوبی گرفته و به این نتیجه رسیده اند که اتکای شرکت های داخلی به مسائل سیاسی حوزه بین الملل، کاسته شده است.

    وی در ادامه بیان کرد: در این زمینه بسیاری از سهامداران بر این وقایع نظیر گذشته عکس العمل نشان نمی دهند و به اصطلاح بازار به یک بلوغ نسبی از تاثیرپذیری مسائل سیاسی بین المللی رسیده است.

    اسلامی بیدگلی افزود: در مقطع کنونی این انتظار وجود دارد بازار رفتار منطقی تری نسبت به گذشته داشته باشد. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت بازار سهام کنونی، مربوط به افزایش فعالیت صندوق های سرمایه گذاری است که باعث شده از تعداد افرادی که با تصمیمات هیجانی دربازار فعالیت می کنند کاسته شود و آن ها به سرمایه گذاری غیرمستقیم روی بیاورند. به نظر می رسد روند افت شاخص کل که تحت تاثیر خبرهای هسته ای است ادامه دار نباشد .

    ناپایداری جو منفی در بورس تهران

    مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی همچنین در تشریح رفتار این روزهای بازار سهام گفت: افت این روزهای شاخص بازار سهام ناشی از چند عامل است که مهم‌ترین‌‌ و تاثیرگذارترین آنها، مربوط به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا و نااطمینانی در‌مورد جهت‌گیری نهایی آمریکا در قبال برجام بوده است.

    وی افزود: فضای تردید کنونی میان سهامداران عمدتا به دلیل موضوع بقای برجام است. به نظر می‌رسد روند صبر و انتظار تا اعلام نظر نهایی ترامپ ادامه داشته باشد که آخرین مهلت آن یکشنبه هفته خواهد بود.

    وی در پایان تصریح کرد:  سایه تردید بر تصمیمات سهامداران به این معنا نیست که بازار سهام طی روزهای آتی همچنان با روند منفی همراه خواهد بود. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود روند فعلی بازار در روزهای آتی دنبال نشود.

    برچسب ها