عصر خودرو

بررسی تراز تجاری ایران و امریکا

عصر بازار- براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۹ هزار و ۴۹۰ تن کالا از ایالات متحده امریکا وارد ایران شد و از طرفی سهم صادرات کالا به این کشور حدود ۹۳۶ تن بوده است.

بررسی تراز تجاری ایران و امریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است بیش از 19 هزار و 490 تن کالا از ایالات متحده امریکا وارد کشور شده است.

    در میان اقلام وارداتی کالاهایی، چون کارتون، قوطی، جعبه، دریچه قلب، ذرت دامی، دانه آفتابگردان، دارو، مکمل ها، شارژر باطری، پنبه، تابلو نقاشی، دستگاه تست قندخون، مفصل‌های مصنوعی، اره و دریل جراحی، دستگاه دیالیز، کف پوش‌ها و دیگر اقلام وارد کشور شده است.

    براساس این گزارش واردات کالا و اقلام مصرفی از امریکا بالغ بر 72 میلیون و 331 هزار و 387 دلار ارز از کشور خارج شد که حدود 235 میلیارد و 412 میلیون و 759 هزار و 423 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

    در کنار واردات کالا از امریکا، ایران حدود 936 تن کالا به این کشور صادر کرده است که بالغ بر 31 میلیون و 323 هزار و 86 دلار ارز نصیب کشور کرده که ارزش ریالی آن بالغ بر 102 میلیارد و 15 میلیون و 253 هزار و 676 دلار در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

    در میان کالا‌های صادراتی اقلامی، چون پنیر، خرما، زعفران، نمد، زرشک، شیرینی، بیسکوییت، مغز پسته، رب گوجه فرنگی، آب مرکبات، فراورده‌های غذایی، فرش و کفپوش، پارچه‌های مخمل و دیگر کالا‌های مصرفی دیده می‌شود، اما بیشترین حجم مربوط به محصولات کشاورزی می‌شود.

    در این میان بررسی حجم واردات و صادرات کالا بین دو کشور ایران و ایالات متحده امریکا با درنظر گرفتن واردات 72 میلیون و 331 هزار و 387 دلاری و واردات 31 میلیون و 323 هزار و 86 دلاری نشان می‌دهد که تراز تجاری ایران با آمریکا حدود 4.1 میلیون دلار منفی بوده است.

    برچسب ها