عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس :

اطلاعات مبهم شرکت‌ها دیگر مانع انجام معاملات در بورس نمی‌شود

عصر بازار- عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه از این پس اطلاعات مبهم شرکت ها مانع از انجام معاملات در بازار سرمایه نمی شود، گفت: ریسک سرمایه گذاری در شرکت ها با اطلاعات مبهم و ناقص به سرمایه گذاران منتقل می شود.

اطلاعات مبهم شرکت‌ها دیگر مانع انجام معاملات در بورس نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، قاسم محسنی با تاکید بر شفافیت اطلاعات در بازار سرمایه اظهار داشت: تمام شرکت‌های سهامی عام ثبت شده در شرکت بورس موظف هستند که سالانه چهار صورت حساب منتشر کنند.

    وی با بیان اینکه هر شرکتی باید هر سه ماه یک بار اقدام به انتشار صورت حساب خود کند و اطلاعات حسابرسی خود را در دید عموم قرار دهد، ادامه داد: شرکت های بورسی موظف هستند علاوه بر انتشار صورت‌های مالی خود در موعد مقرر، نسبت به انتشار اطلاعات مهم که در قیمت سهام تاثیر گذار است هم اقدام کنند.

    عضو شورای عالی بورس افزود: برخی از اتفاقات مانند انعقاد قراردادهای جدید در یک شرکت، می توانند عامل تعیین کننده در قیمت سهام آن شرکت باشد بنابراین باید توضیحات این موضوع در اسرع وقت به سهامداران و سرمایه گذاران اطلاع داده شود.    

    محسنی با بیان اینکه علت بسته بودن نماد شرکت ها در بازار سرمایه ابهام در اطلاعات یا نبود اطلاعات کافی است، اظهار داشت: با انتشار دستورالعمل جدید، از این پس دیگر ابهام در اطلاعات شرکت ها نمی تواند مانع از انجام معاملات  شود.  

    وی ادامه داد: قرار بر این است از این پس، در صورت نبود اطلاعات یا در صورت وجود ابهام در آن نماد شرکت‌ها چند ساعت یا نهایتا برای چند روز بسته باشد. این توقف چند ساعته در انجام معاملات هم تنها یک هشدار به سرمایه گذاران خواهد بود.

    عضو شورای عالی بورس گفت: از این پس مقام ناظر در صورت نبود اطلاعات، مانع از معاملات نخواهد شد و هشدار را در قالب بسته نگه داشتن چند ساعته نماد به سرمایه گذاران اعلام می کند و این سرمایه گذاران هستند که باید ریسک سرمایه گذاری در این شرکت را بپذیرند.   

    محسنی با اشاره به برخورد بورس سایر کشورها با شرکت هایی که اطلاعات ناقص ارائه می کنند، گفت: مدت زمان بسته ماندن نماد شرکت هایی که اطلاعات مبهم ارائه می کنند در دنیا متفاوت است اما این توقف معاملات حداکثر  بین یک تا 24 ساعت است.

    برچسب ها