عصر خودرو

کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی به خدمات با رواج استارت آپ‌ها

عصر بازار- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: استارت‌آپ‌هایی که در این سال‌ها تشکیل شده‌اند هر روز زندگی ما را تغییر می‌دهند و خدماتی که ارائه می‌دهند باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح دسترسی می‌شود.

کاهش هزینه‌ها و سهولت دسترسی به خدمات با رواج استارت آپ‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، سورنا ستاری امروز در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران افزود: از ابتدای دولت یازدهم با توجه به مشکلاتی چون فرار مغزها، عدم تعامل صنعت و دانشگاه و ... سعی کردیم ایده‌های جدیدی در اقتصاد داشته باشیم.

    وی افزود: کسب و کارهای دانش‌بنیان را با حجم بسیار کوچکی آغاز کردیم و اکنون 3 هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان داریم که سالانه 40 هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان است که هر سال نیز دو برابر می‌شود.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از دانشگاه دولتی ایده در نمی‌آید، گفت: باید دانشگاه‌هایی داشته باشیم که بیش از 60 تا 70 درصد بودجه‌شان توسط بخش خصوصی تامین شود و اکنون به این سمت در حال حرکت هستیم.

    ستاری با بیان اینکه بستر آموزش شهرها هستند و به این دلیل بحث شهرهای خلاق مطرح می‌شود، اظهار داشت: اخیرا با شهرداری تهران پیگیری‌های جدی برای ایجاد شهر خلاق داشته‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌هایی که در این سال‌ها تشکیل شده‌اند هر روز زندگی ما را تغییر می‌دهند و خدماتی که ارائه می‌دهند باعث کاهش هزینه ها و افزایش سطح دسترسی می‌شود برای مثال در حوزه حمل و نقل درون شهری شاهد این مسئله بوده‌ایم که می تواند به حمل و نقل بین شهری نیز تسری پیدا کند.

    ستاری تاکید کرد: استارت آپ های حوزه خدمات باید هفته‌ای 10 درصد رشد داشته باشد و اگر این میزان کمتر باشد نشان‌دهنده مشکل در کارشان است.

    وی افزود: در حوزه تکنولوژی شرکت‌های بسیار خوبی در حوزه بیوتکنولوژی داریم و اگر می‌خواهیم این رشد را ادامه دهیم باید نوع اقتصاد را عوض کنیم و به سوی اقتصاد دانش‌بنیان برویم که برای این منظور باید فرهنگ استخدام را به فرهنگ کارآفرینی تغییر دهیم.

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: سال گذشته فروش شرکت‌ها در حوزه نانو 900 میلیارد تومان بود که نسبت به سال ماقبل سه برابر شد. همچنین از نظر تعداد مقالات در حوزه نانو رتبه چهارم دنیا را در اختیار داریم.

    برچسب ها