عصر خودرو

جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار :

ایران در مرکز توجه سرمایه گذاران خارجی

عصر بازار- نگرانی هایی با روی کار آمدن دونالد ترامپ در مسند رییس جمهوری ایالت متحده امریکا به وجود آمده که ناشی از صحبت های وی در خصوص برهم زدن برجام است اما لزوماً این نگرانی ها به قدری که به آن شاخ و برگ داده می شود، اهمیت ندارد.

ایران در مرکز توجه سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، بهادر بیژنی، جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جذب سرمایه گذاری خارجی ، با بیان مطلب فوق در خصوص فعالیت های بین المللی ایران در بازار سرمایه گفت: هلدینگ ایتالیایی آزیموت با سرمایه 50 میلیارد دلاری 20 درصد شرکت "سبدگردانی انتخاب مفید" را خریداری کرده است که این نشان از ظرفیت های بازار سرمایه ایران دارد.

    وی در ادامه افزود: علاوه بر تلاش بخش خصوصی در جذب سرمایه گذار خارجی، سازمان بورس نیز در جدیدترین اقدام خود با نهاد ناظر هند موافقت نامه ای را به امضا رسانده که از یک سیکل بسیار سخت عبور کرده است.

    این مقام مسوول در این باره توضیح داد: نهاد ناظر هند برای اینکه بتواند موافقت نامه ای را با هر نهاد ناظر دیگری به امضا برساند باید طرح آن را به امضای کل کابینه هند برساند و در رابطه با امضای توافقنامه با بورس ایران نیز این اتفاق با وجود مخالفت های علنی امریکا و صحبت های مداوم در خصوص برهم زدن برجام رقم خورده است که این اقدام ناشی از اطمینان به ایران و فضای بین الملل است.

    وی با اشاره به پروژه بورس کالایی ایران و هند گفت: ایران یکی از صادرات کننده گان اصلی قیر به هند است یز همین اساس، لیست شدن قیر در بورس کالای ایران و هند از دیگر اقدامات این دو نهاد ناظر است که به زودی به انجام می رسد.

    بیژنی تصریح کرد: هر کشور و نهاد مالی که پتانسیل ایران را در جهت نوآوری، رشد و تنوع محصولات درک کند، بازار ایران را به عنوان مقصد سرمایه گذاری انتخاب می کند و با ایران مشارکت می کنند و بدون شک این هلدینگ ایتالیایی همچین پتانسیل هایی را در بازار سرمایه ایران دیده است.

    وی در پایان گفت: ظرفیت های ایران به شرکت های سرمایه گذار در دنیا معرفی می شود و تلاش می شود که با نهادهای مالی ایران از جمله شرکت های مدیریت دارایی همکاری های مختلفی رقم بخورد.

    برچسب ها