عصر خودرو

توافق راهبردی آزیموت ایتالیا و کارگزاری مفید؛

دستیابی به توافقی مهم در جهت توسعه صنعت مدیریت دارایی در ایران

عصر بازار- در توافق‌نامه‌ای بین «گروه مفید» بزرگترین کارگزاری و مشاوره مالی در ایران و گروه آزیموت، یکی از مهمترین شرکت‌های مدیریت دارایی ایتالیا با ۵۰ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت که در پانزده کشور بزرگ دنیا فعالیت مدیریت دارایی انجام میدهد، ۲۰ درصد از سهام شرکت سبدگردان انتخاب مفید به آزیموت واگذار شد.

دستیابی به توافقی مهم در جهت توسعه صنعت مدیریت دارایی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت کارگزاری مفید،  سبدگردان انتخاب مفید در سال 1395 تاسیس شده و از شرکت‌های زیرمجموعه کارگزاری مفید در حوزه مدیریت دارایی است. دارایی تحت مدیریت آن در ابتدای مهر ماه 1396، 89 میلیون دلار بوده که در شش صندوق سرمایه گذاری مشترک و سبد اختصاصی نگهداری میشود.

     آزیموت و مفید توافقنامه‌ سهامداری  با هدف ایجاد زیرساخت و تولید پلتفرم مشاوره مالی داخلی و  تاسیس صندوق سرمایهگذاری در خارج از مرزهای ایران جهت تسهیل دسترسی سرمایهگذاران خارجی به بازار سرمایه ایران منعقد نمودند. آزیموت نخستین نهاد مالی خارجی است که از طریق سرمایه گذاری در سهام یک شرکت، اقدام به ورود به بازار سرمایه ایران و ارائه خدمات مالی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، نموده است.

     حمید آذرخش رئیس هیات مدیره کارگزاری مفید در همین رابطه تصریح کرد: چشم انداز بلند مدت مفید به عنوان کارگزار پیشرو در بازارهای سرمایه ایران همواره بر ایجاد ارزش برای مشتریان از طریق یک پلتفرم خدمات مالی استوار بوده است. افزود: هدف استراتژیک ما در حال حاضر، با همکاری شرکت آزیموت، سرمایه گذاری و تکیه بر پیشینه ما بعنوان واسطه مالی برتر ایران به منظور ایجاد معیاری برای صنعت مدیریت دارایی داخلی است. وی تاکید کرد: اهدافی که این همکاری دنبال می کند موجب خواهد شد که مشتریان ما، با استفاده از دانش فنی آزیموت، به ابزارها و خدمات جدیدی در زمینه مشاوره مالی و مدیریت ثروت مطابق با جدیدترین استانداردهای روز دنیا دست یابند. همچنین، به منظور تامین مالی توسعه و اجرای طرح کسب و کار مورد توافق در جهت توسعه استراتژی های سرمایه گذاری در انواع دارایی های داخلی و افتتاح صندوق های سرمایه گذاری در خارج از ایران برای سرمایه گذاران خارجی اقدام به افزایش سرمایه سبدگردان انتخاب، خواهند کرد.

    همچنین مدیرعامل هلدینگ آزیموت گفت: ما بعنوان نخستین شرکت فعال بین المللی در بازارهای سرمایه ایران وارد شدیم و معتقدیم این گروه، در استفاده از فرصت های بکر در این بازار که می تواند به یک بازار نوظهور بزرگ و پیشرفته بدل شود، پیشگام خواهد بود. سرجیو آلبارلی با بیان اینکه از این همکاری در جهت افزایش ارزش برای مشتریان داخلی و بین المللی استفاده  می کنیم ، وی افزود: زمینه های مشترک میان اعتبار چندین ساله مفید در صنعت کارگزاری و خدمات مدیریت دارایی و ارزشهای بنیادین آزیموت که مبتنی بر استقلال و تعهد عملکرد است، جایگاه برتر مفید در ایران را مستحکم تر خواهد کرد.

    برچسب ها