عصر خودرو

مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس تبیین کرد؛

آخرین وضعیت پذیره‌نویسی ETF در فرابورس ایران

صندوق‌های قابل معامله، مطمئن برای سرمایه‌گذاری

عصر بازار: مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با اشاره به مزایای ETFها گفت: در شرایط فعلی بازار، صندوق‌های قابل معامله ، محلی مطمئن برای سرمایه گذاری هستند و بازدهی خوبی برای معامله‌گران به همراه خواهند داشت.

آخرین وضعیت پذیره‌نویسی ETF در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علیرضا توکلی با یادآوری این مطلب که صندوق‌های قابل معامله ریسک بسیار پایینی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد، ادامه داد ETF :ها می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمان فعلی که شاهد افت معاملات هستیم، باشد.

    وی، ترکیب سبد متنوعی از انواع سهام با مدیریت افراد صاحب نظر بازار را از جمله مزایای صندوق‌های قابل معامله عنوان کرد و افزود: پس از پذیره‌نویسی نیز بازارگردانان نقش بسیار موثری در نقد شوندگی سهام این صندوق‌ها ایفا می‌کنند و از این بابت خریداران می‌توانند با خیال راحت‌تری معامله کنند.

    توکلی با اشاره به پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری هستی‌بخش آگاه در بازار سوم فرابورس اظهار داشت: این پذیره‌نویسی از روز یکشنبه 10 آبان آغاز شده است و تا 14 آبان‌ماه ادامه دارد.

    مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران با بیان اینکه اینETF از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است، در مورد وضعیت این پذیره‌نویسی بیان داشت: کاهش معاملات در بازار سرمایه موجب شده معامله‌گران علاقه زیادی برای خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله سهام نداشته باشند.

    وی افزود: البته با این وجود، در روز نخست حدود 150 هزار و در روز دوم 260 هزار واحد این ETF پذیره‌نویسی شد ؛ ضمن آنکه در صورت عدم خریداری 4 میلیون واحد تا پایان مهلت اعلام شده، زمان پذیره‌نویسی تمدید خواهد شد، اما پیش‌بینی می‌شود که با توجه به مزایا و بازدهی ETFها، نیازی به تمدید وجود نداشته باشد.

    مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران اظهار داشت: نکته دیگر اینکه صندوق سرمایه‌گذاری هستی‌بخش آگاه بر اساس اساسنامه می‌تواند در صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کند که این صندوق‌ها معمولاً بازدهی مطلوبی به همراه دارند.

    توکلی در پاسخ به سوالی درباره علت تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در زمان رکود بازار گفت: فرایند تشکیل صندوق‌های قابل معامله و اخذ مجوزهای لازم برای این کار مستلزم تهیه مدارک و مستنداتی است که قطعا زمان زیادی نیاز دارد؛ به همین دلیل، مدیران و متولیان صندوق‌ها ترجیح می‌دهند در زمان فعلی این مراحل را طی کنند تا پس از رونق نسبی بازار، زمان را از دست ندهند و در واقع بهره‌برداری بهینه از فرصت داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها