عصر خودرو

هنوز امکان بازگشت هندی ها به فرزاد ب وجود دارد

عصر بازار- مدیر شرکت انرژی او ان جی سی ویدش هند گفت، به محض اینکه ما شرایط ایران را در مورد میدان فرزاد ب بپذیریم این پروژه را خواهیم گرفت.

هنوز امکان بازگشت هندی ها به فرزاد ب وجود دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، نارندرا ورما، مدیر شرکت انرژی او ان جی سی ویدش هند گفت، به محض اینکه ما شرایط ایران را در مورد میدان فرزاد ب بپذیریم این پروژه را خواهیم گرفت. اما از نظر من انجام چنین سرمایه گذاری ای مستلزم بازگشت معقول سرمایه و داشتن توجیه اقتصادی است.

    شرکت او ان جی سی اعلام کرد، چیزی در مورد «بهترین پیشنهاد» خود در زمینه میدان گازی فرزاد ب از ایران نشنیده است. ورما افزود: «ما آماده سرمایه گذاری هستیم به شرطی که بازدهی معقولی داشته باشیم.»

    به گفته مدیر شرکت او ان جی سی، این شرکت پیشنهاد کرده که 5.8 میلیارد دلار در توسعه میدان گازی فرزاد ب و 5 میلیارد دلار در زمینه توسعه یک مجتمع صادرات ال ان جی سرمایه گذاری کند.

    ایران قیمتی بالا برای گاز خود در نظر دارد و این موجب شده تا از نظر شرکت هندی سرمایه گذاری در این میدان عملا غیرممکن شود.

    وی بدون ارائه توضیح بیشتر گفت: «به محض اینکه ما شرایط آنها را بپذیریم این پروژه را خواهیم گرفت. اما از نظر من به پیش رفتن و انجام چنین سرمایه گذاری ای مستلزم بازگشت معقول سرمایه و داشتن توجیه اقتصادی است.»

    ایران در اوایل سال جاری میلادی قرارداد اولیه ای را با شرکت گازپروم روسیه برای توسعه میدان گازی فرزاد ب منعقد ساخت، اما همچنان این امکان را باز گذاشته که شرکت هندی بتواند این میدان را در اختیار بگیرد.

    ورما افزود: «ما بهترین پیشنهادمان را به آنها داده ایم. اکنون این بستگی به آنها دارد که با پیشنهاد ما موافقت کنند یا نه.»

    با خودداری ایران در اعطای امتیار توسعه این میدان گازی 12.5 تریلیون فوت مکعبی به شرکت او ان جی سی ویدش، دولت هند تصمیم گرفته در اقدامی تلافی جویانه خرید نفت از ایران را در سال 18-2017 به میزان یک پنجم کاهش دهد.

    ایران هم این اقدام هند را تلافی کرده و زمان داده شده به پالایشگاه های هدی برای پرداخت پول نفت خریداری شده را به میزان یک سوم کاهش داده است. شرکت ملی نفت ایران همچنین کرایه حمل محموله های نفتی به سواحل هند را بالا برده است.

    برچسب ها