عصر خودرو

در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷؛

اماراتی ها بیشترین سرمایه بانکی را در میان کشورهای عربی دارند

عصر بازار- دارایی بانک‌های اماراتی با رسیدن به بیش از ۷۲۰ میلیارد دلار، در رتبه نخست بانک های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار گرفت.

اماراتی ها بیشترین سرمایه بانکی را در میان کشورهای عربی دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در نیمه نخست سال جاری میلادی، نظام بانکداری امارات متحده عربی به لحاظ میزان دارایی در میان کشورهای حوزه خلیج فارس، عنوان نخست بخش بانکداری را به خود اختصاص داد.

    این در حالی است که مجموع دارایی 48 بانک فعال این کشور، به 723 میلیارد دلار رسیده است. همچنین کارشناسان حوزه بانکداری اعلام کردند: تداوم ثبات نظام بانکداری امارات متحده عربی در مقایسه با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، در رتبه نخست قرار گرفته است و علت آن، به اقتصاد باز و سیاست مالی این کشور برمی گردد که بسیاری از موسسات مالی جهان را برای سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می کند.

    همچنین سیستم بانکداری عربستان سعودی با 611 میلیارد دلار دارایی تا پایان ماه ژوئن و رشد 1.5 درصدی، در جایگاه دوم قرار گرفت؛ این در حالی است که دارایی بانک های این کشور در سال گذشته میلادی، 602 میلیارد دلار ثبت شده است.

    بانک های کویت، بحرین و عمان هر کدام به ترتیب با 206 میلیارد دلار دارایی، 185 میلیارد دلار دارایی و 80 میلیارد دلار دارایی در رتبه سوم تا پنجم قرار گرفتند.

    بر همین اساس، بانک ابوظبی با دارایی 170 میلیارد دلاری، بانک ملی عربستان سعودی با 120 میلیارد دلار، بانک ملی کویت با 85 میلیارد دلار، بانک اهلی یونایتد بحرین با 311 میلیون دلار و بانک مسقط هم با 22 میلیون دلار دارایی در میان بانک های پر سرمایه عربی قرار گرفتند.

    بر پایه این گزارش، نظام بانکداری امارات متحده عربی بالاترین رتبه اعتباری را از سوی موسسات مالی بین المللی از قبیل مودیز، اس اند پی و فیچ کسب کرده که هر کدام از آنها به ترتیب رتبه اعتباری AA-. Aa3 و AA- را به امارات داده اند.

    برچسب ها