عصر خودرو

سفیر تونس:

مبادلات تجاری ایران و تونس در سال آینده میلادی شکوفا می شود

عصر بازار- سفیر تونس در تهران گفت که سال ۲۰۱۸ میلادی، زمان شکوفایی مبادلات تجاری میان ایران و کشور متبوعش خواهد بود.

مبادلات تجاری ایران و تونس در سال آینده میلادی شکوفا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، غازی بن صالح روز دوشنبه در حاشیه همایش «فرصت های تجاری ایران در کشور تونس» در مرکز همایش وزارت صنعت افزود: حجم سالانه مبادلات تجاری ایران و تونس حدود 12میلیارد دلار است که ظرفیت لازم برای افزایش چند برابری این مبادلات وجود دارد.
    وی همچنین خواستار سرمایه گذاری ایران در صنایع مختلف و بخش های اقتصادی کشور تونس شد و گفت: امیدواریم مبادلات تجادی بین 2 کشور یک طرفه نباشد و کالاهای تونسی نیز در بازار ایران عرضه شود.
    به گفته بن صالح، به عنوان مثال، خرما و زیتون کشور تونس باید بدون واسطه و به صورت مستقیم به ایران صادر شود تا قیمت تمام شده آن نیز کمتر شود.
    سفیر کشور تونس در تهران، به انتقال قدرت سیاسی در کشورش نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون دوره انتقال اقتصادی فرا رسیده و تونس می تواند به عنوان قطب صادرات کالاهای ایرانی به قاره های آفریقا و اروپا نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.
    وی با اشاره به روابط موثر و مطلوب سیاسی بین ایران و تونس خاطرنشان کرد: می توان از این ظرفیت برای افزایش مبادلات تجاری بهره برد چرا که تونس، امروز پذیرای تکنولوژی و صنعت ایران است.

    * تجار تونسی، قابل اعتماد هستند
    حسن خسروجردی رئیس شورای همکاری های ایران و آفریقا نیز در همایش فرصت های تجاری ایران در کشور تونس با اشاره به بازار بکر و ظرفیت های اقتصادی این کشور آفریقایی گفت: تجار کشور تونس، اصولا قابل اعتماد هستند و توان لازم برای سرمایه گذاری برای صادرات کالای ایرانی به کشور خود را دارند.
    به گفته وی، قیر و ایزوگام 2 محصول تولیدی ایران است که مشتریان فراوانی در بازار تونس دارد.
    خسروجردی در زمینه مشکلات و تبادلات مالی تجار ایرانی در تونس نیز گفت: تونس آماده است که با بانک مرکزی ایران قراردادی منعقد و شعب بانک های ایرانی در آن کشور دایر شود که این مهم می تواند گره گشای مشکلات مالی تجار در تونس باشد.
    همایش فرصت های تجاری ایران در تونس صبح امروز با حضور بن صالح سفیر تونس در کشورمان، حسن خسروجردی رئیس شورای همکاری های ایران و آفریقا و دیگر مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مرکز همایش وزارت صنعت برگزار شد.

    برچسب ها