عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ششمین همایش سالانه صنعت آرد:

تنظیم بازار محصولات کشاورزی با ابزارهای بورس کالا در دستور کار است

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی در ششمین همایش سالانه صنعت آرد ایران که صبح امروز برگزار شد بر عرضه گسترده محصولات کشاورزی و استفاده از بورس کالای ایران برای تنظیم بازار و پیش بینی پذیر کردن بازارها تاکید کرد.

تنظیم بازار محصولات کشاورزی با ابزارهای بورس کالا در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، یزدان سیف در حاشیه ششمین همایش سالانه صنعت آرد ایران، عنوان کرد: همه تولیدات محصولات کشاورزی به صورت گسترده می تواند در بورس کالای ایران عرضه شود زیرا بورس کالا بازاری است که باعث کشف قیمت و شفافیت می شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:  بنابراین باید از تجربه سایر کشورها در استفاده از بورس کالا و ابزارهای این بازار برای تنظیم بازار و قدرت پیش بینی فعالان بخش کشاورزی از روند بازارها و قیمت ها استفاده کرد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر این اساس در گام اول به دنبال استفاده از ابزارهای مالی بورس کالا برای پیش بینی و تحلیل بازار و همچنین کاهش ریسک در دادوستدها هستیم که این موضوع در بند الف ماده 32 برنامه ششم توسعه نیز آمده است؛ براین اساس به استناد مطالعات انجام شده در کشورهای مشابه، تلاش شده است تا این اتفاق یعنی استفاده از ابزارهای مالی در بخش کشاورزی به منظور تنظیم بازار در کشور ما نیز رخ دهد. 

    سیف به عرضه آرد در بورس کالا نیز اشاره کرد و گفت: عرضه آرد در بورس کالا همانند سایر محصولات کشاورزی مزایای زیادی داشته و باعث کشف قیمت عادلانه و فروش آینده این محصول شده و برنامه ریزی فعالان صنعت را دقیق تر می کند؛ زیرا ابزارهایی در بورس کالا وجود دارد که خریدار می تواند محصول را برای  ماه های آینده خرید کند و در مقابل فروش محصول تضمین شده باشد.

    برچسب ها