عصر خودرو

تب فروشندگان سهام فروکش کرد:

رشد ۴۷ واحدی شاخص بورس

عصر بازار- امروز دوشنبه ۱۷ مهر ماه با افزوده شدن تقاضای چین قیمت های جهانی رشد اندکی تجربه کردند که تاثیر مثبتی بر بازار امروز داشت علاوه بر این بیانیه کاخ سفید باعث متعادل شدن بورس تهران شد.

رشد ۴۷ واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،روز جاری با متعدل و مثبت شدن سهام  گروه های خودرویی، پالایشی و فلزی بازار نیز سبز پوش شد، به این ترتیب شاخص کل بورس تهران با رشد 46.68 واحدی در ارتفاع 84 هزار و 611.6 واحد ایستاد.
    در این روز ارزش معاملات بازار بالغ بر 257.7 میلیارد تومان شد و سهامداران تعداد 622 میلیون و 453 هزار ورقه سهم و حق تقدم در 51 هزار و 998 نوبت معاملاتی دست به دست کردند.علی رغم شاخص کل بورس، شاخص کل هم وزن معادل 16 واحد افت کرد.
    امروز فملی با 36.33 واحد، شبندر 24 واحد، شتران با 18 واحد و اخابر با 16.5 واحد به سبزپوشی شاخص کمک کردند در مقابل آپ با 29.8 واحد، فارس 28.8 واحد و پرداخت با 22 واحد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص داشتند.
    پر بازدیدترین نمادهای بازار امروز شامل های وب با رشد 2.92 درصدی، چدن با افت 2.54 درصدی، خساپا با رشد 0.9 درصدی، خودرو با رشد 1.2 درصدی، وبملت با افت 0.3 درصدی، شتران با رشد 1.46 درصدی و فایرا با افت 0.17 درصدی بود.
    طی داد و ستدهای روز جاری، نمادهای کپشیر، وپترو و نمرینوح به گردونه معاملات بازگشتند، در این روز  خساپا با 29.4 میلیون پر حجم ترین نماد بازار و آپ با 13.4 میلیارد تومان نمادی با بیشترین ارزش معاملات بود.
    در پایان معاملات امروز، بیشترین رشد قیمتی متعلق به نمادهای خاهن، فنوال، رتکو، فرآور، شلعاب، غشان و کبافق بود، در حالیکه نمادهای پرداخت، حفارس، کترام، قنقش، غنوش، وساخت و آپ بیشترین افت قمیتی را داشتند.
    لازم به ذکر است، امروز بلومبرگ به نقل از سه مقام آمریکایی نوشت ترامپ با کمک تیم امنیت ملی خود راهبرد جدیدی را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته است که نیازمند خروج از برجام نیست،انتشار این خبرمهم ترین دلیل متعادل شدن بازار بود.

    برچسب ها