عصر خودرو

معاون بین‌الملل اتاق ایران خبر داد:

افتتاح اتاق مشترک ایران و ویتنام تا ۲ ماه آینده

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل اتاق ایران از راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و ویتنام طی دو ماه آینده خبر داد و گفت: اقدامات اولیه تاسیس این اتاق انجام شده و تا دو ماه آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

افتتاح اتاق مشترک ایران و ویتنام تا ۲ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا به نقل از ایبِنا، معاون بین الملل اتاق ایران با هدف پیگیری توافقات انجام شده در سفر هیات پارلمان بخش خصوصی ایران به ویتنام، میزبان رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران بود.

    در این جلسه ضمن امضای تفاهم نامه بین اتاق کاشان به عنوان اتاق معین با شورای مذکور، موضوع تسهیل در روند صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی از سوی سفارت ویتنام نیز مورد تاکید قرار گرفت.

    محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران، با انتقاد از روند طولانی و پیچیده صدور ویزا برای فعالان اقتصادی توسط سفارت ویتنام خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به این مشکل شد و تاکید کرد: اگر این موضوع حل نشود، امکان نهایی کردن بسیاری از توافقات انجام شده بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

    وی راه اندازی خط هوایی مستقیم بین دو کشور را نیز یکی از عوامل موثر در توسعه روابط برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم مسئله ویزا را حل کنیم آن گاه راه اندازی خط هوایی نیز توجیه اقتصادی پیدا می کند چراکه درحال حاضر تعداد مسافران در این خط بسیار کم است.

    کرباسی پیدا کردن راهکار برای برقراری روابط بانکی بین دو کشور را نیز خواستار شد و تشریح کرد: امروز تعداد زیادی از کشورهای دنیا توانسته اند مراودات بانکی خود را با ایران گسترش دهند اما همچنان روابط بانکی بین ایران و ویتنام در سطح پایینی انجام می شود.

    در ادامه چن وی چی، رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران هدف از ایجاد این شورا را توسعه مراودات و همکاری‌های مشترک بین دو کشور دانست و تصریح کرد: در پی آن هستیم که روابط خود با ایران را به سطح 2 میلیارد دلار ارتقا دهیم. برای همین بانک‌های این کشور به دنبال پیدا کردن راه هایی برای برقراری روابط بانکی با ایران هستند.

    وی همچنین از اعزام هیاتی به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور در 11 نوامبر (20 آبان) به ایران خبر داد.

    در پایان این دیدار نیز محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان با چن وی چی، رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. اتاق کاشان به عنوان اتاق معین این تفاهم نامه را امضا کرد و قرار است پس از تشکیل اتاق مشترک ایران و ویتنام، تفاهمنامه‌ای مشابه با اتاق مشترک به امضا برسد.

    برچسب ها