عصر خودرو

با پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس در روز جاری کلید می‌خورد

تامین مالی ۹.۵ میلیارد تومانی سهم یک شرکت اصفهانی با ثبت سفارش

عصر بازار- امروز دوشنبه ۱۰ درصد از کل سهام شرکت آسیا سیر ارس معادل ۸۰ میلیون سهم و به ارزش ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای نخستین بار و به روش ثبت سفارش در فرابورس کشف قیمت وعرضه اولیه می شود.

تامین مالی ۹.۵ میلیارد تومانی سهم یک شرکت اصفهانی با ثبت سفارش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس در نماد معاملاتی "حآسا" طی امروز دوشنبه با عرضه 10 درصد از کل سهام این شرکت معادل 80 میلیون سهم به روش ثبت سفارش و با قیمت 115 تا 120 تومان در حالی روی تابلوی معاملات بازار دوم کلید می خورد که سهمیه هر کد معاملاتی 850 سهم تعیین شده است.

    به این ترتیب با فروش 9 میلیارد و 600 میلیون تومانی 10 درصد از کل سهام این شرکت از سوی سهامدار عمده ؛ هر کد معاملاتی باید برای این سهمیه 102 هزار تومان به کارگزار خود پرداخت کند.

    شرکت آسیا سیر ارس، یکی از شرکت های حمل و نقل فعال در بخش ریلی کشور می باشد و از فعالیت های آن می توان به قرارداد حمل ریلی محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد.

    این شرکت که سهامدار اصلی آن شرکت فرابورسی توکا ریل است پیش بینی سود هر سهم سال مالی 96 خود را با سرمایه 800 میلیارد ریال مبلغ 78 ریال اعلام کرده در حالی که در سال مالی 95 توانسته است مبلغ 101 ریال سود واقعی به ازای هر سهم محقق سازد.

    "حآسا"  در عملکرد سه ماهه اول امسال در حالی با پوشش 19 درصدی سود برآوردی خود مبلغ 15 ریال به ازای هر سهم محقق کرده که در سه ماهه اول سال مالی 95 با پوشش 29 درصدی سود برآوردی بودجه توانسته بود عایدی 29 ریالی را به ازای هر سهم کنار بگذارد.

    متعهد خرید این سهم در روز عرضه اولیه در صورت نبود تقاضا شرکت کارگزاری مهر آفرین و سقف تعهد آن 50 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

    برچسب ها