عصر خودرو

نخست وزیر سابق ژاپن در دیدار با افخمی :

آمادگی ژاپن برای فاینانس طرح های زیر بنایی ایران

عصر بازار- نخست وزیر سابق ژاپن در دیدار با مدیر عامل بانک صنعت و معدن از آمادگی بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیایی برای فاینانس طرح های زیر بنایی ایران خبر داد.

آمادگی ژاپن برای فاینانس طرح های زیر بنایی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از بانک صنعت و معدن ،علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در زمینه تامین مالی طرح های زیرساخت توسعه ای نظیر فولاد، سیمان، راه آهن، نیروگاه و پتروشیمی نقش فعالی داشته و در این زمینه می توان از افتتاح پتروشیمی کاویان،پتروشیمی لرستان و پتروشیمی مهاباد و تامین مالی ایجاد خط آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان و برقی سازی خط آهن تهران – مشهد، تامین مالی نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور نام برد.

    وی که در دیدار با یوکیو هاتویاما نخست وزیر سابق ژاپن و مشاور بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا سخن می گفت ، گشایش نخستین ال سی از طریق سوئیفت برای بخش خصوصی ، برقراری روابط کارگزاری با 82 بانک فعال در 33 کشور، امضای تفاهم نامه همکاری MOU با اگزیم بانک کره جنوبی و امضای قرارداد فرعی به مبلغ 400 میلیون دلار با اگزیم بانک هندوستان ، قرارداد فاینانس 1میلیارد و 200 میلیون یورویی بین بانک صنعت و معدن و ونش اکونوم بانک روسیه ، قرارداد تامین مالی برقی سازی قطار تهران - مشهد بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک چین به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار را از فعالیت های بانک صنعت و معدن در فضای پس از برجام برشمرد.

    افخمی تصریح کرد : ایران از نظر سرمایه گذاری امن ترین کشور منطقه و دومین اقتصاد بزرگ در خاور میانه است و علاوه بر این که نیروی کار جوان و تحصیل کرده دارد در حال به روز کردن سیستم های بانکی و ایجاد شرایط مناسب برای تبادل با سیستم بانکداری بین المللی است.

    وی بیان داشت : سیستم بانکی ایران شامل 33 بانک ، شامل 9 بانک دولتی، 20 بانک خصوصی و 4 موسسه اعتباری است که خود را با پیش نیازهای نظام بانکی جهانی سازگار و همراه ساخته است. بعلاوه بورس ایران نیز که سهم عمده آن را صنایع پتروشیمی، پالایشی، بانکها و شرکتهای سرمایه‌گذاری تشکیل می دهند طی سال های 2013 تا 2016 دوران رشد مناسبی را تجربه کرده و در راستای پیوستن به اقتصاد جهانی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

    این مدیر بانکی ضمن تشریح شرایط مطلوب کشورمان برای تعاملات بین المللی بیان داشت: بدهی خارجی ایران در سال های 2013 تا 2016 بشدت کاهش یافته است و کشورمان حتی در شرایط دشوار تحریم های غیر عادلانه، همواره به تعهدات خود در باز پرداخت بدهی خارجی عمل کرده است.

    افخمی بحث شفافیت ، پاسخگویی بنگاه‌های اقتصادی ، مدیریت ریسک ، توجه به اعتبارسنجی و از همه مهمتر رعایت انضباط مالی را از مهمترین دستاوردهای این بانک برشمرد که می تواند رتبه و جایگاه این بانک را در عرصه مالی بین الملل ارتقا دهد .

    نخست وزیر سابق ژاپن نیز در این دیدار گفت: بر این باورم که دولت کنونی و بویژه وزارت خارجه ایران برای دستاورد برجام باید نامزد جایزه صلح نوبل باشد. من دوست دارم رابطه تجاری ایران و ژاپن تقویت شود و کشورم به ایران تکنولوژی صادر کند.

    هاتویاما افزود :نوع نرم افزارهای مورد استفاده در سیستم بانکی برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که استاندارد این نرم افزارها کیفیت و کارآمدی نظام بانکی را مشخص می‌کند.

    نخست وزیر سابق ژاپن که به اتفاق یک هیات 5 نفره به منظور تبادل نظر پیرامون مسائل اقتصادی و توسعه همکاری های اقتصادی و بین المللی به کشورمان سفر کرده است، آمادگی بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیایی را برای فاینانس نمودن پروژه‌های زیربنایی در ایران از طریق بانک صنعت ومعدن اعلام نمود.

    برچسب ها