عصر خودرو

اصلاح کارمزد تراکنش‌ها تاپایان سال

عصر بازار- شرکت شاپرک با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های پرداخت، از تغییرات و اصلاح نظام کارمزدها خبر داده است که به نظر می‌رسد اجرای این طرح تا پایان سال آغاز خواهد شد.

اصلاح کارمزد تراکنش‌ها تاپایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارشپایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شرکت شاپرک اواخر هفته گذشته نامه‌ای درباره آمادگی برای تغییرات نظام کارمزد خطاب به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) ارسال کرد.

    در متن این نامه آمده است، "استناد به نامه بانک مرکزی و پیرو جلسه مدیران عامل مورخ سوم مهرماه 1396 به استحضار می رساند، همانطور که اطلاع دارید یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت کشور، موضوع کارمزد خدمات پرداخت و هزینه بالای تراکنش های شبکه پرداخت کشور است.

    با عنایت به اهمیت و حساسیت زیاد این مقوله از یک سو و هزینه های مترتب به بانک ها از سوی دیگر، اقداماتی در جهت اصلاح ساختار و نظام کارمزدی در کشور در راستای کاهش هزینه های پرداختی بانک ها در حال انجام است. لذا با توجه به تاثیرات احتمالی استقرار نظام جدید کارمزد، لازم است شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت (علی الخصوص شرکت های بورسی) تمهیدات و پیش بینی های مقتضی را در تهیه گزارشات مالی خود لحاظ نمایند. "

    روند فعلی نیازمند اصلاح فوری است

    در همین راستا محسن قادری مدیرعامل شرکت شاپرک ، درباره این نامه توضیح داد: بر  اساس جلسه آخر شاپرک و مدیران عامل شرکت های پی اس پی و همچنین با توجه به اینکه میزان پرداخت کارمزد از سوی بانک ها رو به افزایش است و از سویی کارمزدخواهی افرادی که از این شرکت ها سرویس دریافت می کنند این نتیجه حاصل شد که روند دریافت کارمزد نیازمند اصلاح و تغییراتی است.

    وی ادامه داد: این نامه به عنوان یک اطلاعیه به شرکت های پرداخت ارسال شد تا آمادگی لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند. زیرا شیوه فعلی دریافت کارمزد و روند جاری نیازمند اصلاح و تغییراتی است.

    قادری درباره زمان اجرای این طرح گفت: زمان اجرای دقیق این طرح تاکنون مشخص نشده است و فعلا در حد آمادگی این شرکت ها است اما به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

    کارمزد چالش سیستم بانکی کشور

    همچنین داود محمدبیگی نیز در این باره گفت: یکی از چالش های نظام بانکی کشور، بحث نظام کارمزد است که شاپرک با ارسال این نامه، به شرکت های پرداخت تغییر مدل فعلی را هشدار داده است تا آمادگی های لازم را ایجاد کنند.

    وی ادامه داد: این طرح در بانک مرکزی با هماهنگی بانک ها و شرکت های پرداخت در حال پیگیری است.

    مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درباره پیش بینی خود از زمان اجرای این طرح گفت: تاکنون زمان مشخصی در نظر گرفته نشده است اما بانک مرکزی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا پایان سال جاری اجرای این طرح آغاز شود.

    محمد بیگی ادامه داد: البته این اقدام ناشی از عوامل مختلفی از جمله، نحوه مشارکت بانک ها و شرکت های PSP است اما اقدام در این زمینه آغاز شده و تا پایان سال شاهد نتایج آن خواهیم بود.

    نامه شرکت شاپرک به شرکت های PSP :

    برچسب ها