عصر خودرو

افزایش ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه در ۶ ماه اول ۲۰۱۷

عصر بازار- آمار تجارت خارجی ایران و روسیه در شش ماه اول سال۲۰۱۷، بیانگر رشد ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته است.

افزایش ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه در ۶ ماه اول ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «فرهاد پرند» رایزن بازرگانی ایران در مسکو گفت: حجم تجارت خارجی ایران و روسیه در نیمه اول سال 2017 به 737 میلیون دلار رسیده است .
    وی نکته قابل توجه در مبادلات تجاری دو کشور در سال 2017 را میزان صادرات 228میلیون دلاری ایران به روسیه و واردات 509 میلیون دلاری ایران از روسیه عنوان کرد و افزود: مقایسه آمار تجارت خارجی دو کشور در شش ماه سال2017 نسبت به دوره مشابه پارسال بیانگر افزایش 36 درصدی صادرات ایران به روسیه از 168 میلیون دلار به228 میلیون دلار است.
    رایزن بازرگانی ایران در روسیه با اشاره به کاهش 16 درصدی واردات ایران از روسیه گفت: واردات ایران از روسیه از 594 میلیون دلار به 509 میلیون دلار در سال 2017 رسیده که این موضوع بیانگر تلاش طرف ایرانی در راستای ایجاد تعادل منطقی در تراز تجاری خود با کشور روسیه است.
    وی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های حمایتی روسیه از بخش تولید و برنامه‌ریزی به منظور گرفتن سهم بیشتر از بازار ایران، لازم است مسئولان اقتصادی و تجاری بخش‌های دولتی و خصوصی کشورمان در راستای ایجاد تعادل منطقی در تراز تجاری، به حمایت‌های مالی هدفمند از صادرات محصولات ایرانی به بازار روسیه، برنامه‌ریزی جهت تسهیل و کاهش هزینه حمل و نقل و قیمت تمام شده برخی محصولات مورد تقاضای بازار روسیه، مطالعه بازار و توجه دقیق به سلیقه خریداران روس و حضور بلند مدت شرکت‌های ایرانی اقدام کنند.
    گفتنی است، برخی از اقلام صادراتی ایران به روسیه از جمله لبنیات، مرغ، تخم مرغ، آبزیان،کفش، گل و گیاه و غیره نیاز به حمایت مالی دولت جهت کاهش قیمت تمام شده و رقابتی شدن در بازار روسیه دارند.
     «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران حجم مبادلات تجاری سال 2016 میلادی بین ایران و روسیه را 2.2 میلیارد دلار ذکر کرد که بخش عمده این مبادلات مربوط به صادرات ماشین آلات، تجهیزات، بخش حمل و نقل، مواد غذایی و فلزات روسی به ایران بوده است.
    به گفته وی از دیگر تعاملات کشور ایران و روسیه مربوط به صنعت گردشگری است به گونه ای که در سال 2016 میلادی بیش از 60 هزار گردشگر ایرانی از کشور روسیه بازدید کردند.

    برچسب ها