عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی:

بازار نفت تحت تاثیر سه ضلعی ایران، روسیه و عربستان

عصر بازار- بغازیان گفت: با توجه به اینکه اعضای عرب اوپک از عربستان حرف شنوی دارند به نفع روسیه است که در برخی تصمیم گیری ها با سعودی ها همراه باشد تا بتواند اهداف خود را عملی کند.

بازار نفت تحت تاثیر سه ضلعی ایران، روسیه و عربستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، آلبرت بغازیان، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به رفت و آمدهای نفتی اخیر روسیه و عربستان و تاثیر آن بر تصمیم گیری های آتی اوپک اظهار داشت: عربستان عضو اوپک است و سهم عمده ای از تولید را دارد و به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفتی مطرح است و از طرفی روسیه نیز به عنوان یک غیر اوپکی نقش بزرگی در بازار عرضه و تقاضای نفت دارد.

    وی افزود: با توجه به اینکه اعضای عرب اوپک از عربستان  حرف شنوی دارند به نفع روسیه است که در برخی تصمیم گیری ها با سعودی ها همراه باشد تا بتواند اهداف خود را عملی کند.

    بغازیان تصریح کرد: همراهی دو کشور روسیه و عربستان در زمینه کنترل مازاد عرضه و برنامه ریزی برای کاهش و یا افزایش قیمت نفت و همچنین همراه کردن تولیدکنندگان غیر اوپکی می تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد، همچنین در زمان سقوط  قیمت نفت می توانند عرضه را تنظیم کنند و اقتدار خود را به عنوان عرضه کنندگان بزرگ نشان دهند و روسیه به عنوان غیر اوپکی می تواند به خوبی بازار را تقویت کند و این به نفع اوپک است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه روسیه در همراهی با عربستان آینده نگری دارد، خاطرنشان کرد: غیر از روسیه و عربستان این کشور با ایران نیز اتحادی استراتژیک دارد که می توانند امنیت و سکان تامین انرژی جهان را در دست داشته باشند.

    برچسب ها