عصر خودرو

رئیس‌کانون بانک‌های خصوصی:

فعالیت بیت‌کویین و پول‌های رمزگذاری شده، بلامانع است

عصر بازار- مدیرعامل بانک پارسیان با بیان این که‌ پول دیجیتال پول پذیرفته شده‌ای است گفت: بخشی‌از این اقدام هم اکنون در نظام بانکی نیز در حال انجام است که البته تحت عنوان بیت کویین نیست.

فعالیت بیت‌کویین و پول‌های رمزگذاری شده، بلامانع است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کوروش پرویزیان، رئیس‌کانون بانک‌های خصوصی‌ در مورد‌ فعالیت بیت‌کویین و پول‌های رمزگذاری شده اظهار داشت: دوازدهم مهر ماه‌ سندی از سوی بانک مرکزی منتشر شد که بندی در آن سند در ارتباط با پول‌های رمزگذاری شده بود و قاعدتا این سند مجوزی برای فعالیت‌های اقتصادی در این زمینه است.

    وی افزود: ما نیز باید متناسب با پیشرفت‌هایی‌ که دردنیا وجود دارد حرکت کنیم و همسو با نظام‌هایی‌که برای پرداخت و ارزش‌گذاری در مراودات فی‌مابین فعالین اقتصادی است به جلو برویم.

    پرویزیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به احتمال رد بیت کویین از سوی کشور مالزی آیا احتمال دارد ایران نیز آن را رد کند؟ ، گفت: بر اساس سیاست‌های هر کشور این موضوع بررسی می‌شود اما در برخی‌ از کشورها این اقدام به سرعت در حال انجام است.

    مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه‌ پول دیجیتال پول پذیرفته شده‌ای است افزود: بخشی‌ از این اقدام هم اکنون در نظام بانکی نیز در حال انجام است که البته تحت عنوان بیت کویین نیست.

    وی در خصوص‌احتمال به وجود آمدن بازار سیاه در این خصوص نیز گفت: نظامات الکترونیک شبیه نظامات سنتی‌اند و اگر با قاعده و با رگلاتوری فناوری اطلاعات باشند کارکردهای معمولی پیدا خواهند کرد.

    پرویزیان افزود: اگر برای حواله کاغذی یک سیستم نظارتی وجود دارد برای یک پرداخت رمزگذاری شده نیز در صورتی‌که مقرراتی وضع شود و سیستم رگولاتوری داشته باشد می‌توان همان مسیر را پیشبرد.

    بیت کوین یکی از پول‌های دیجیتالی است که به سرعت در فضای مجازی فراگیر شده‌ و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود، بیت‌کوین به کاربران این امکان را می‌دهد بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول را انجام دهند.

    تراکنش فوری و بدون واسطه، پرداخت جهانی، کارمزد بسیار پایین و بی‌تاثیری تحریم بر بازکردن حساب بیت کوین، از ویژگی‌های این پول است.

    برچسب ها