عصر خودرو

رشد سه برابری ترانزیت در مسیر راه آهن سرخس - رازی

عصر بازار- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: طی ۶ ماه نخست امسال حجم حمل بار ترانزیتی در کریدور ریلی سرخس خراسان رضوی در مرز با ترکمنستان و رازی آذربایجان غربی در مرز با ترکیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸۹ درصد رشد داشته است.

رشد سه برابری ترانزیت در مسیر راه آهن سرخس - رازی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدهادی ضیایی مهر اظهار کرد: 20 هزار تن بار ترانزیتی در مسیر پایانه ریلی سرخس - رازی در طول این مدت جا به جا شد.

    وی ادامه داد: با اعطای 50 درصد تخفیف به همه محموله ها در مسیر ترانزیتی سرخس - رازی رشد چشمگیری در حجم حمل بار در این خط آهن رخ داده طوری که در 6 ماه گذشته 16 هزار تن کود شیمیایی از ترکمنستان به مقصد ترکیه حمل شد. این در حالی است که در مدت مشابه پارسال این حجم هزار و 500 تن بود که امسال 10 برابر شده است.
    مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ترانزیت بار به عنوان یکی از اجزای خدمات حمل و نقل بخاطر موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد. مزایای گسترش خدمات ترانزیتی برای اقتصاد از جمله افزایش و تنوع درآمدهای دولت، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش اثر تحریمهای اقتصادی ضرورت توجه به گسترش این خدمات را به روشنی نشان می‌دهد.
    طی 6 ماه نخست امسال یک میلیون و 716 هزار تن بار داخلی و خارجی ازطریق راه آهن خراسان جا به جا شد. از این میزان 780 هزار تن آن مربوط به صادرات، واردات و ترانزیت ریلی از پایانه ریلی سرخس است. همچنین 510 هزار تن از این میزان به ترانزیت ریلی در مسیر آسیای مرکزی به بندرعباس و مرز رازی تعلق دارد.
    از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد. این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها