عصر خودرو

بازیافت زباله های زنجان با سرمایه گذاری شرکت انگلیسی و فناوری آلمانی

عصر بازار- مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی استانداری زنجان گفت: شرکت انگلیسی گلوبال گرین انرژی با فناوری آلمانی برای بازیافت زباله های شهر زنجان، دست به کار شده است.

بازیافت زباله های زنجان با سرمایه گذاری شرکت انگلیسی و فناوری آلمانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مسعود اطاعتی افزود: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این شرکت برای راه اندازی کارخانه بازیافت زباله در زنجان به 115 میلیون دلار می رسد.
    وی یادآورشد: این شرکت قصد دارد با استفاده از زباله های زنجان، 17 مگاوات برق و آب قابل مصرف در بخش های مختلف تولید کند.
    اطاعتی اظهار کرد: این کارخانه بازیافت زباله علاوه بر پسماندهای شهر زنجان می تواند پسماندهای سایر شهرهای همجوار این استان را هم بازیافت کند.
    مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی استاندار زنجان نوع قرار داد این شرکت را BOT اعلام کرد و گفت: پس از 15 سال شرکت گلوبال گرین انرژی باید کارخانه را تحویل شهرداری زنجان دهد.
    وی خاطرنشان کرد: بناست پس از فرصت 6 ماه مطالعاتی، عملیات اجرایی این کارخانه آغاز و طی 30 ماه به بهره برداری برسد.
    اطاعتی ادامه داد: این فناوری نیاز به تفکیک زباله از مبدا ندارد و همه نوع پسماند را می تواند بازیافت و از آن برق، بخار و آب قابل مصرف تولید کند.
    مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی استاندار زنجان با بیان اینکه 15 هکتار زمین در حاشیه شهر زنجان برای احداث این کارخانه پیش بینی شده است، گفت: این نیروگاه به علت برخورداری از فناوری بالا، آلایندگی خاصی ندارد و در جهت تامین منافع محیط زیست راه اندازی می شود.
    وی تاکید کرد: در قرارداد میان زنجان و این شرکت انگلیسی بر موضوع آموزش تکنولوژی به مهندسان داخلی مورد تاکید قرار گرفت.
    روزانه در زنجان بیش از 300 تن زباله تولید و به منطقه مهرآباد منتقل و دفن می شود.

    برچسب ها