عصر خودرو

آغاز پرداخت سود سهام عدالت در روزهای آینده

عصر بازار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی از آغاز پرداخت چند مرحله ای سود سهام عدالت در چند روز آینده خبر داد.

آغاز پرداخت سود سهام عدالت در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پوری حسینی گفت : شرکت های سرمایه پذیر صورت های مالی خود را در تیر مصوب کردند و تا پایان اسفند فرصت دارند سود تقسیم شده را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.
    وی اظهار داشت : سازمان خصوصی سازی بیش از 500 میلیارد تومان از 3400 میلیارد تومان را دریافت کرده که 15% از کل سود سهام مصوب شرکت های سرمایه پذیر است.
    پوری حسینی همچنین افزود: تقسیم سود سهام عدالت چند روز به تاخیر افتاده است و پس از هماهنگی های لازم با دستگاههای مربوطه، از چند روز آینده آغاز خواهد شد و مرحله به مرحله سود واریز خواهد شد که اطلاع رسانی خواهد شد.

     

    رزش سهام عدالت در بازار دوبرابر شده است


    قیمت بازاری یک میلیون تومان سهامی که از سال 85 تا 94 برای مشمولان در نظرگرفته شده ، در حال حاضر دو برابر شده است.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مشمولان می توانند در صورت تمایل با همان قیمت قبلی ، بقیه سهام خود را آزاد کنند.
    پوری حسنی افزود : یازده سال قبل تعدادی از شرکتهای سرمایه پذیر انتخاب شدند که مقداری از سهام این شرکتها از یک درصد تا نود درصد به سهام عدالت اختصاص یافت و دولت از سهام این شرکتها یک میلیون تومان سهام برای مشمولین در نظر گرفت.
    وی افزود: قرار شد از محل سود این سهام تا ده سال اقساط سهام دریافت شود و برخلاف تصور مردم ، دولت سهام را مجانی به مشمولین واگذار نکرد بلکه
    حدود ده سال صبر کرد از محل سود سهام شرکت های سرمایه پذیر، بدهی مردم به دولت پرداخت شود.
    وی گفت: بعد از ده سال برای یک میلیون تومان سهم حدود 532 هزارتومان قسط از طریق دریافت سود بابت سهام عدالت، پرداخت شده و بقیه 468 هزار تومان را هم اگر مشمولین تمایل داشته باشند می توانند واریز کنند تا بقیه سهام را مالک شوند اما اگر بقیه پرداخت نشود به اندازه همان 532 هزار تومان سهام به آنها تعلق خواهد گرفت.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود : بقیه این سهام که از محل سودهای دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر در ده ساله سهام عدالت آزاد نشده ، متعلق به دولت است و از اول سهامی داده نشده بود که حالا برداشته شود.
    وی در انتها افزود : البته نیازی نیست دو دهک پایین جامعه(مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام
    و سازمان بهزیستی) بقیه یک میلیون تومان را پرداخت کنند و از تخفیف 50 درصد سهام عدالت برخوردار بوده اند و سهام یک میلیون تومانی خود را دریافت می کنند.

    برچسب ها