عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد؛

تعیین تکلیف توسعه ۲ میدان نفتی تا پایان امسال

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:تکلیف ۲ میدان از میدان‌های کرنج، پارسی، رگ‎سفید و شادگان تا پایان امسال مشخص می‎شود.

تعیین تکلیف توسعه ۲ میدان نفتی تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازمهر، بیژن عالیپور ابراز امیدواری کرد که نخستین قرارداد توسعه میدان در قالب مدل جدید قراردادی این شرکت تا دی ماه امسال امضا شود.

    وی به هشت تفاهم‌نامه مطالعاتی که از ابتدای سال 95 تاکنون بین این شرکت و شرکت‎های داخلی و خارجی شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‎ها، شرکت‎ها 6 ماه مهلت داشته‎اند پیشنهادها و طرح فنی و عملیاتی خود را برای توسعه و افزایش تولید میدان‌ها ارائه کنند که تعدادی از این شرکت‎ها برنامه‎های خود را ارائه داده‎اند و هم‎اکنون کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب در حال بررسی‎های فنی، حقوقی و اجرایی این پیشنهادها هستند.

    این مقام مسوول به فعالیت‎های عملیات‎محور شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم اشاره کرد و افزود: برنامه‎های عملیاتی شامل حفاری چاه‌های جدید، امور چاه‎محور و تاسیسات روی زمینی به منظور افزایش تولید از 11 مخزن تحت راهبری این شرکت نهایی و از طریق برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت به وزارت نفت ارسال شده است.

    وی با بیان این‎که با ابلاغ این برنامه به مناطق نفتخیز جنوب و اجرای آن، بسیاری از مشکلات و موانع تولید مرتفع می‎شود، ادامه داد: در این زمینه، تعدادی از شرکت‎های داخلی و خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی طرح‎های این شرکت هستند که به زودی فهرست آنها برای تصمیم‎گیری در اختیار شرکت ملی نفت قرار داده می‌شود.

    برچسب ها