عصر خودرو

بانک‌مرکزی اروپا هم به جمع مخالفین بیت‌کوین پیوست

عصر بازار- بانک مرکزی اروپا به دنبال اعمال محدودیت‌های قانونی در مورد بکارگیری ارزهای رمزنگار از جمله بیت کوین است.

بانک‌مرکزی اروپا هم به جمع مخالفین بیت‌کوین پیوست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در حالیکه برخی رگولاتورها در سرتاسر جهان به طور روز افزون از ارزهای رمزنگار مانند بیت کوین سود می برند، «اوالد نوتونی» یکی از اعضای «شورای سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا» گفت: بانک مرکزی اروپا در حال اعمال محدودیت های قانونی سفت و سختی برای ارزهای مجازی از جمله بیت کوین است. 

    به گفته این مقام ارشد اروپایی، بکارگیری تجارت با ارزهای رمزنگار خطرناک و بسیار غیر شفاف است. وی اظهار داشت: اینکه محدودیت های قانونی بانک مرکزی اروپا در مورد بکارگیری ارزهای مجازی چه چیزی باشد و با چه قدرتی در مقابل این نوع ارزها ظاهر شود نامشخص است؛ اما آنچه که مشخص و می توان در مورد آن صحبت کرد، این موضوع است که بانک مرکزی اروپا احتمالا در رابطه با فناوری که دور زدن قوانین را بوجود آورد، بدبین است.

    البته پیش از این چین و کره جنوبی بکارگیری ارزهای رمزنگار را در قلمرو سرزمینی خود ممنوع اعلام کرده بودند و دیروز هم بانک مرکزی مالزی بررسی ممنوعیت تجارت ارزهای رمزنگار را در دستور کار خود قرار داد. 

    همچنین هفته گذشته هم رگولاتور سوئیس دستور بررسی و تحقیق در مورد تعداد  ICO ها (Initial Coin Offering) به معنی عرضه اولیه سکه را در این کشور داد. در واقع در ICO ها معمولا یک استارت آپ (عموما با یک ارز رمزپایه جدید) برای تامین مالی اقدام به فروش اولیه سکه‌های خود در قبال بیت کوین می‌کند.

    این دستور رگولاتور سوئیس حاکی از به صدا درآمدن زنگ خطر درباره ارزهای رمزنگار در شهر «زاگ» این کشور دارد که قطب صدور سکه های دیجیتالی است.

    بر پایه این گزارش، کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا هم هشدار مشابهی را در ماه جولای در مورد تجارت ارزهای رمزنگار داده بود.

    برچسب ها