عصر خودرو

عربستان ۴۰ میلیارد دلار از توافق کاهش تولید نفت سود برد

عصر بازار- مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت، روسیه و عربستان هر کدام ۴۰ میلیارد دلار از توافق سال ۲۰۱۶ کاهش تولید میان اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی منتفع شده اند.

عربستان ۴۰ میلیارد دلار از توافق کاهش تولید نفت سود برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت، روسیه و عربستان هر کدام 40 میلیارد دلار از توافق سال 2016 کاهش تولید میان اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی منتفع شده اند.

    کریل دیمیتریف افزود، تلاش های بین المللی برای تثبیت قیمت های نفت «موثر بوده و قیمت ها را به بالا ی 55 دلار در هر بشکه رسانده است.»

    وی در ادامه گفت: «ما معتقدیم بدون این توافق، قیمت ها اکنون زیر 35 دلار در هر بشکه بود.»

    دیمیتریف، ضمن تمجید از توافق کاهش تولید گفت: «(این توافق) موجب ایجاد اعتماد میان کشورها شد و نشان داد که با همکاری می توانیم به نتایج قابل توجه و جدی ای دست یابیم.»

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان که در طی روزهای گذشته به همراه ملک سلمان، پادشاه این کشور به مسکو سفر کرده بود نیز گفته، توافق کاهش تولید بین اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی به تثبیت قیمت نفت کمک کرده است.

    الفالح افزود، همکاری میان ریاض و مسکو «جان تازه ای به اوپک تزریق کرده که اگر بخواهیم صریح صحبت کنیم، در سال 2014 در شرایطی بود که نمی توانست تولید و عرضه خود را مدیریت کند و میزان ذخایر جهانی نیز بیش از تقاضا در حال رشد بود.»

    توافق کاهش تولید تا پایان مارس 2018 تمدید شده اما بحث هایی در خصوص تمدید مجدد آن در جریان است.

    برچسب ها