عصر خودرو

سیگنال نارضایتی در تالار معاملات بورس

عصر بازار- معامله‌گران بورس تهران در حالی نسبت به از سرگیری معاملات بلوکی حقوقی‌ها با هدف جلوگیری از ریزش نماگرهای منتخب بورس ابراز نارضایتی می‌کنند که معتقدند خرید و فروش سهام و سرمایه‌گذاری در بورس تبدیل به کوره پول‌سوزی شده است.

سیگنال نارضایتی در تالار معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، معامله‌گران بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته جاری در حالی همچنان با ریزش نماگرهای منتخب بورسی مواجه هستند که معتقدند با وجود قول رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر عدم انجام معاملات بلوکی و کد به کد در جریان بازار نقد از سوی معامله‌گران اما طی روزهای اخیر و امروز همچنان از طریق معاملات کد به کد و بلوکی در برخی نماگرهای تاثیرگذار بر روی شاخص از جمله هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نسبت به مهندسی حجم و ارزش معاملات و به تبع آن جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص کل بورس بر روی تابلوی معاملات صورت می‌گیرد.

    در این رابطه، علی بهرامی یکی از سهامداران حاضر در تالار بورس با انتقاد از اقدام‌های کنونی ناظران بازار سهام برای از سرگیری معاملات کد به کد و بلوکی در جریان بازار نقدی سهام می‌گوید با وجود افزایش شاخص کل بورس در هفته‌های قبل اما قیمت سهام همچنان برای اغلب سرمایه‌گذاران در سبدهای سرمایه‌گذاری با افت معناداری مواجه است.

    این در حالی است که متولیان بازار سهام هم‌اکنون با از سرگیری معاملات کد به کد و بلوکی بر روی سهم‌های شاخص‌سازی همچون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و برخی سهم‌های تأثیرگذار به دنبال بالا نشان دادن حجم و معاملات روزانه بازار سهام و جلوگیری از کاهش بیشتر شاخص کل بورس هستند.

    یک سهامدار دیگر حاضر در تالار معاملات سهام بورس تهران نیز با این عبارت که بورس تهران تبدیل به کوره پول‌سوزی شده است، گفت: شاخص کل بورس و فرمول محاسباتی آن طی دست‌کم 14 سال گذشته نشان دهنده وضعیتی غیر واقعی برای بازار سهام بوده و این در حالیست که با وجود تعریف شاخص‌های کاربردی دیگر از جمله شاخص کل هم‌وزن اما همچنان شاخص کل بورس مبنای عملکرد مدیران دولتی و متولیان بازار سهام قرار می‌گیرد.

    علی اسدی یک سهامدار دیگر حاضر در بورس تهران نیز با بیان اینکه حقوقی‌ها از خرید سهام و یا دست کم حمایت از سهم‌های ارزنده از طریق بازار گردانی دست کشیده‌اند، گفت: بازار سهام در انتظار برخی تغییر و تحولات مدیریتی است و این در حالیست که اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص جدا شدن یکطرفه از توافق‌نامه برجام نیز در نگرانی سهامداران فروشنده سهامطی روزهای اخیر بی تاثیر نبوده است.

    وی با پر اهمیت دانستن طرح دستورالعمل توقف نمادهای معاملاتی از سوی سازمان بورس گفت: این طرح بزرگ در حالی می‌تواند برای بازار سهام ایران سرمنشاء رخدادهای بزرگی قرار گیرد که برخی اقدام‌ها در نحوه بازگشایی و یا افشای اطلاعات برای ناظران بازار سهام قابل تأمل است.

    برچسب ها