عصر خودرو

تأثیر تصمیم جدید ترامپ درباره ایران بر بازار نفت

عصر بازار- پایگاه شبکه خبری «سی.ان.بی.سی» با بیان این مطلب که استراتژی جدید ترامپ در قبال ایران طی چند روز آینده اعلام خواهد شد، می‌نویسد که این تصمیم موجب ایجاد نوسان زیادی در بازار نفت خواهد شد.

تأثیر تصمیم جدید ترامپ درباره ایران بر بازار نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، پایگاه شبکه خبری «سی.ان.بی.سی» با بیان این مطلب که استراتژی جدید ترامپ در قبال ایران طی چند روز آینده اعلام خواهد شد، می‌نویسد که این تصمیم موجب ایجاد نوسان زیادی در بازار نفت خواهد شد.

    سی.ان.بی.سی می‌نویسد: موسسه «آر.بی.سی کپیتال مارکتس» به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهد که اگر ترامپ بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نکند این امر موجب افزایش ناگهانی قیمت نفت خواهد شد.

    در ادامه این گزارش آمده است: «هلیما کرافت»، تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس، به دقت تحولات روز پنجشنبه 12 اکتبر را زیر نظر می‌گیرد؛ روزی که انتظار می‌رود ترامپ یک سخنرانی کلیدی درباره سیاست آمریکا در قبال ایران ارائه دهد.

    این پایگاه آمریکایی در ادامه می‌افزاید: گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این امر به وجود آمده است که ترامپ احتمالا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

    هلیما کرافت در مصاحبه با سی.ان.بی.سی گفت: ابن امر تحول چشمگیری است که ممکن است هفته آینده اتفاق بیفتد.

    یکی از مقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن در مصاحبه با رویترز گفته است: انتظار می‌رود که ترامپ استراتژی گسترده‌تری را درباره ایران اعلام کند و احتمال می‌رود که این استراتژی تهاجمی‌تر باشد.

    کرافت در ادامه مصاحبه با سی.ان.بی.سی گفته است: من فکر می‌کنم در بازار نگرانی‌هایی به وجود خواهد آمد که ما با بازگشت تحریم‌ها مواجه شویم و نیاز است که کشورهای وارد کننده نفت خام ایران کاهش قابل توجهی در واردات خود ایجاد کنند و شرکت‌های خارجی نیز از سرمایه‌گذاری در بخش‌های مربوط به ایران منع شوند.

    این پایگاه خبری در ادامه نوشت: یکی از مقامات شرکت ملی نفت ایران در روز 25 سپتامبر گفته است که یک سال پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، صادرات نفت به 2.2 میلیون بشکه در روز زسیده است.

    در ادامه این گزارش آمده است: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند درخواست برای خرید نفت این کشور را در وضعیت شکننده‌ای قرار دهد.

    برچسب ها